Gutzandglory en Stad Roeselare boosten biodiversiteit hoogstpersoonlijk

“'t Is schoon wat we samen doen voor onze toekomst” is de baseline die het bureau een tijdje geleden bedacht voor alle communicatie rond klimaatinitiatieven. Stad Roeselare en Gutzandglory grijpen elke kans om uit te leggen waarom het klimaat zo belangrijk is voor de toekomst van Roeselare. Maar ook: hoe de stad en haar inwoners er samen aan kunnen werken en er samen beter van kunnen worden. Eén manier om te zorgen voor een beter klimaat is biodiversiteit. Net als bij vorige campagnes zet Gutzandglory nu ook weer 100% in op burgerparticipatie. Want alleen als de stad en haar inwoners samen de biodiversiteit een boost geven, kan dat een positieve impact hebben op het klimaat.
Overal in de stad doken 30 portretten van Roeselarenaars op. En nee, het is geen toeval dat de voor- of familienaam van deze inwoners letterlijk verwijst naar een plant of dier. Enkele voorbeelden: Bieke, Fleur, Jasmina, Van Roose, Tack, Verlinde, Dubois, Vanblaere, Meeuws, Craeye, Merel, Muys, Devos, Vanhaverbeke, Bevers, enz. De insteek? Net als fauna en flora, zijn de Roeselarenaars zelf onmisbaar voor een aangenaam leefklimaat. Op de dragers vind je dan ook een oproep naar álle Roeselarenaars: op de website klimaatswitch.be van stad Roeselare kunnen ze ontdekken wat ze persoonlijk kunnen doen voor meer biodiversiteit en een duurzame toekomst.
Postbode levert stapel persoonlijke brieven af
Om extra persaandacht te genereren bedacht Gutzandglory ook een origineel pr-luik. Bij een geselecteerde groep journalisten deponeerde de postbode op dezelfde dag een stapel van maar liefst 30 handgeschreven brieven in de brievenbus. Daarin vroegen de 30 Roeselarenaars - in eigen naam - meer aandacht voor biodiversiteit. Een paar dagen later volgde een handgeschreven ‘reveal’-brief van de schepen voor Natuur van Roeselare. Daarin stond uitleg over de biodiversiteitcampagne en de initiatieven van de stad rond deze topic. Ook hier weer dezelfde boodschap: Roeselarenaars zijn onmisbaar voor een aangenaam leefklimaat en kunnen zelf iets doen voor meer biodiversiteit!
Zowel de campagne zelf als het pr-luik hadden de gewenste impact: de campagne werd meteen goed opgepikt door de pers - zowel lokaal als nationaal. Deze zomercampagne loopt deze maand af. Ingezette media zijn onder andere: advertenties, spandoeken, affiches, led-schermen en AdBicy mobiele billboards met daarnaast ondersteuning via de social kanalen van de stad en een dedicated landingspagina op de website klimaatswitch.be.
Credits
Client: Stad Roeselare
Client contact: Merel Windels, Pieter Vandenbroucke
Agency: Gutzandglory
Account team: Frederik De Zutter, Naomi Wullaert
Strategy: Peter Hoogland
CD: Kris Lenaers
Creation: Johan De Witte, Jeroen Goossens
Design: Lim Sijmons, Kaylie De Caluwe
DTP: Isabelle Van Brussel
Photographer: Marc Wallican
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]