Gutzandglory zet andere bureaus op Blacklist

Communication / News

Gutz_Blacklist Application LogoGutzandglory zet de andere bureaus op een blacklist. Waarom doen ze dat? Eenvoudig: het bureau lanceert een nieuwe rekruteringscampagne en doet dit met een lichtjes provocerende actie: The Blacklist Application.

Het principe? De kandidaten moeten alle Belgische reclamebureaus op een Blacklist plaatsen (behalve Gutzandglory, natuurlijk) om te kunnen solliciteren voor een van de openstaande vacatures. Het is de ultieme manier om hun toewijding te demonstreren, een eigenschap die diepgeworteld in het DNA van het bureau zit.Gutz_Blacklist Application Homepage

Op de website www.blacklistapplication.be kunnen de bezoekers de verschillende vacatures zien, maar niet lezen. Om ze te ontgrendelen, moeten ze de plugin The Blacklist Application voor hun browser (beschikbaar voor Chrome en Firefox) installeren. Deze werkt dan als een effectieve filter, die de toegang tot de websites, Facebook, Twitter of LinkedIn van andere reclamebureaus blokkeert... en er zijn nog wat verrassingen voor wie de plugin installeert en op verkennening gaat.

Waarom zouden kandidaten die echt toegewijd zijn om bij Gutzandglory te werken immers nog toegang nodig hebben tot deze sites? Als dank voor hun inzet, kunnen ze solliciteren voor de functie van hun keuze, zonder de onnodige afleiding van andere bureaus.

Het creatieve concept werd doorgetrokken in de vormgeving: de website is volledig gehuld in het zwart en wordt versterkt door een digitale campagne en pr. Iedereen kan de plugin installeren en experimenteren met deze creatieve en technologische extensie.

Credits:

Client: Gutzandglory

Agency: Gutzandglory

Account Team: Nico Cornelis, Justine Wittoek

Digital Director: Dennis Snijders

CD: Kris Lenaers

Creatives: Ariane Floderer, Gilles André, Veerle Vandenbroucke

Design: Lim Sijmons, Laurens Maes

Digital production: Mundo Digitalis