Beaphar vroeg aan Gutzandglory om een campagne te ontwikkelen die geschikt is voor zijn volledige gamma parasietpreventieproducten en dus niet focust op één specifiek product. Bijkomende uitdaging: Beaphar is wereldwijd actief in verschillende landen. Gutzandglory moest dus niet alleen rekening houden met de culturele verschillen, maar ook met de verschillende retailposities, zodat elke land kan aftekenen met een parasietpreventieproduct dat voor dat land het meest relevant is.
Als je huisdier beschermd is tegen parasieten zoals teken of vlooien, hoef je je als baasje geen zorgen te maken over mogelijke risicoplekken zoals hoog gras, struikgewas, bomen of de vacht van andere honden. Je kan je hond (of kat) dan gerust los laten lopen. Je kan samen zorgeloos de wijde wereld intrekken. Want wat is er leuker dan je hond te zien ronddollen in de vrije natuur? Dat inzicht lag aan de basis van de campagne.
Gutzandglory bedacht een leuke storyline die universeel is en werkt voor alle parasietpreventieproducten van Beaphar. De campagnelijn luidt: ‘Not a single worry, wherever you go”. De video laat een hond zien die van zijn baasje los mag lopen in de natuur. Wat er dan gebeurt, verklappen we niet, maar de video heeft duidelijk twee lagen: door het gebruik van romantische codes uit film en series én de heerlijke schmalz soundtrack, is de ene kijker op het einde helemaal vertederd, terwijl een andere kijker vooral de humor zal zien. Voor het draaien van de video en het fotograferen van de key visual bleek een natuurpark naast Barcelona de juiste locatie om de warme, zomerse sfeer op te roepen die gerelateerd is aan het parasietenseizoen.
De campagne verloopt in twee fasen. De awareness opbouwen gebeurt via een 40 seconden-video op social media en YouTube, een 15 seconden-versie voor social en reels, Google Display Banners en POS-materiaal (posters, advertenties, shelf barkers, enz.). In een tweede fase wordt gefocust op retargeting via 6 seconden-video in verschillende recuts op YouTube, social en reels, naast Google Display Banners, SEA en een dedicated landingspagina.
De campagne loopt in België, Nederland, Frankrijk, UK, Duitsland, Spanje, Noorwegen, Hongarije en Polen. Andere landen komen later nog aan de beurt.
Credits
Client: Beaphar
Client contact: Marlies Nijmeijer, Maikel Van Olst, Thomas Van Nielandt
Agency: Gutzandglory
Account: Justine Wittoek
Media planning: Daan Verburg, Sander Blokker (Addurance)
Strategy: Wolfgang Florizoone
CD: Kris Lenaers
Creation: Jelle Van Garderen, Philip Vandenberghe, Kris Lenaers
Social Copy: Tanja Picavet
Design: Lim Sijmons, Kaylie De Caluwe, Leo Van de Velde, Robin Looyen
Motion Design: Stef Deleurere
Digital Strategy and Project Management: Nicolas Salamone
Film & Photography Production Cy: De Machine
Service Production Cy: 15L
Executive Producer: Dimitri De Wolf
Production Manager: Jeroen Berx
Director: Guy Goossens
DOP: Piet Deyaert
Offline & Online Editor: Gert Wassink
Grading: Kene Illegems
Sound Production: Klankwerk
Photographer: Pieter Neirynck
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]