Hacken met Hurae en Febelfin?

Nog te veel jongeren zijn te weinig op de hoogte van de gevaren van online fraude. 23% van de jongeren heeft nog nooit van phishing gehoord. Met de Hacker Hotline, een mobiele escape game, wil Febelfin jongeren op een ludieke manier bewust maken van de gevaren van online fraude en hen helpen om zichzelf hier tegen te wapenen. Spelers worden uitgedaagd om slimmer te zijn dan de phisher…
‘The Hacker Hotline’ is een mobiele escape game waarmee Febelfin naar jongeren, partners, scholen en evenementen trekt om te sensibiliseren voor online fraudevormen zoals bijvoorbeeld phishing en whatsappfraude. Tijdens het spel leer je meer over de technieken die fraudeurs gebruiken om mensen in de val te lokken en leer je jezelf te wapenen tegen dergelijke fraude. Eenmaal je uit de bus ontsnapt bent, heb je alle tools in handen om ook in het echte leven veilig online te gaan. Ondertussen leer je ook kernbegrippen kennen zoals twee factor authenticatie of leer je wat een sterk wachtwoord is. Hurae bedacht het concept, ontwikkelde het spel en deed het experience design. De coöperatieve De Stadsmakers Gent was verantwoordelijk voor de productie van de mobiele escape room. Hannes Coudenys, Executive creative director Hurae: “Communiceren met jongeren over onderwerpen als phishing is geen evidentie dus we gaan bij Hurae telkens op zoek naar oplossingen om in te breken in hun leefwereld. We werken ondertussen al een aantal jaar samen met Febelfin en het is heel fijn hoe ze onze ideeën altijd met open armen ontvangen.”
Liesbeth Dewyn, Head of Marketing Febelfin: “Het agency Hurae voelt perfect aan naar welke vertaalslag we op zoek zijn. Ook deze keer is de samenwerking een schot in de roos. Dat jong en oud onder de indruk is van het initiatief, blijkt uit de vele aanvragen voor boekingen. Febelfin kijkt alvast uit naar meer creatieve samenwerkingen”
’t Zit hem in de details
Het spel sluit naadloos aan bij de nieuwe campagne die Febelfin samen met partners ‘Centrum voor Cybersecurity België’ en de ‘Cyber Security Coalition’ heeft gelanceerd. Je kan phishing herkennen door waakzaam te zijn en op bepaalde details te letten. Wil je het spel dus winnen van de phisher, dan zal je in de escaperoom moeten letten op de details. Iedereen kan slachtoffer worden van online fraude. In de Hacker Hotline ben jij het aanspreekpunt van slachtoffers van phishing en oplichting. Het is jouw taak om via de helpdesk hulp te bieden aan paniekerige mensen, een race tegen de klok. Het spel wordt nog spannender wanneer de hacker plotseling op het toneel verschijnt.
Voor wie is het?
In de eerste plaats is de escape game gericht op jongeren om ze bewust te maken van de gevaren van snel geld verdienen en fraudevormen zoals phishing en whatsappfraude. Maar ook het grote publiek heeft baat bij meer sensibilisering en kan het spel spelen. De Hacker Hotline kan ingezet worden door leden, organisaties, verenigingen, scholen of partners die willen waarschuwen voor online fraude.
Credits:
Client: Febelfin
Head of Marketing Febelfin: Liesbeth Dewyn
Agency: Hurae
Executive Creative Director: Hannes Coudenys
Creative director: Matti Meurisse
Project manager: Loïc Steelandt
Creative Productie: Matti Meurisse, Kemi Oliha, Loïc Steelandt
Experience design: Laura Szedelyi
Design: Noa Dekocker, Suzanne Akgun
Productie: De Stadsmakers Gent, Manon De Cuyper
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]