Valentijn ligt op de loer, hét geschikte moment voor een enquête. Ja toch? Dat is wat wenskaartenfabrikant Hallmark gedacht moet hebben. En jawel, maar liefst 11.000 mensen gaven afgelopen week gehoor aan haar oproep om hun Valentijnsbeleving te delen. Daaruit blijkt alvast dat het uit Amerika overgewaaide feestje nog steeds een behoorlijk hoge waardering krijgt. Single of en couple, met een score van 7 op 10 vinden we het nog met ons allen toch wel de bedoeling dat je op 14 februari in actie komt. Liefst organiseren we iets met ons tweetjes, maken een extra lief gebaar of schrijven een lief bericht. Verrassingen worden gewaardeerd, maar pas op, want een derde van de respondenten kwam met verhalen op de proppen waarbij deze totaal verkeerd uitpakten. Dit is Hallmarks top 3 van valentijnsdieptepunten:
- Liefde gaat door de maag
Een van de respondenten kreeg een cake te eten van haar valentijn. Dat liefde door de maag gaat, kwam haar duur te staan. « Ik bleek allergisch voor een paar van de ingrediënten uit zijn recept en eindigde op 14 februari in het ziekenhuis. » - Cadeautje voor jou… of van jou?
Er was eens een dame die door haar kersverse liefje werd uitgenodigd voor een romantisch valentijndiner. « Glaasje bubbels vooraf, minimaal drie gangen lang genieten van elkaars gezelschap en natuurlijk een goede fles wijn. Het kon niet op, dacht ik. Tot het moment dat de rekening kwam en hij die subtiel onder mijn neus schoof. » - Wisseltruc
Ook de wisseltruc is er een om voor op te passen. Zo vertelt een van de respondenten dat zij na al die tijd de stoute schoenen aantrok en haar liefdeswensen met een kaart op zijn bureau deponeerde. « Even later ontdekte ik dat hij en zijn collega juist van plek verwisseld waren. Toen de verkeerde man mijn ogen zocht keek ik verschrikt om mij heen. Helaas, geen collega’s met dezelfde naam in de buurt. Ik heb nog nooit zo snel een goede smoes moeten bedenken. »
Gelukkig zijn de dieptepunten wel een uitzondering op de regel. Valentijnsdag levert namelijk veel vaker juist hele mooie herinneringen op. Benieuwd naar meer? Deze en een uitgebreide versie van de enquêteresultaten vind je hier.
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]
Account Manager - RMB
Wij zijn op zoek naar een Account Manager Wij zoeken een Account Manager […]