Hamlet helpt gamers op het pad naar verlichting

Productiehuis Hamlet lanceert drie spots voor computergigant HP. De campagne maakt deel uit van de globale herlancering van HP’s gaming laptop Omen. ‘Achieve Gamefulness’ is bedacht door Wieden + Kennedy Shanghai en geregisseerd door The Sacred Egg. De campagne bestaat uit drie verschillende spots die zich allemaal afspelen in het fictieve Gaming Institute of China.
Tegenwoordig zijn er in China zo’n 600 miljoen gamers actief. Toch beschouwt de samenleving gaming nog steeds grotendeels als tijdsverspilling. Personen die gamen verkeren in een hogere staat van bewustzijn. ‘Achieve Gamefulness’ wil net de vooruitgang van de doorsnee gamer en zijn pad naar ‘verlichting’ in de verf zetten, door de voordelen van het gamen naar voren te brengen. De boodschap is bijgevolg eenvoudig: van videogames spelen word je niet alleen een betere gamer, je wordt er ook een beter mens van.
‘Teamwork’, ‘Focus’ en ‘Stamina’ benadrukken drie van de zeven pijlers van Gamefulness (teamwork, focus, uithoudingsvermogen, reactievermogen, creativiteit, geheugen en strategisch denken.) “In een snelgroeiende samenleving als China wordt gamen juist gezien als een onderbreking van de dagelijkse rompslomp. De voordelen van gaming benadrukken was cruciaal om de essentie van het gamen in de verf te zetten,” aldus Renee Zhang, head of planning bij W+K Shanghai.
“Gamen emotioneert ons op allerlei verbazingwekkende manieren. Dus hebben we met ChinaJoy een ervaring gecreëerd dat hulde brengt aan de essentie van het gamen - een wild en kleurrijk feest in je brein die voordelen biedt die in ook het echte leven van pas komen,” zegt Ian Toombs, executive creative director bij W+K Shanghai.
Regisseursduo The Sacred Egg zegt het volgende over het project: “Het project was een interessante mix van technische uitdagingen, met alles erop en eraan. Zo was er een enorme set, complexe CGI, stunts (waaronder een omgekeerde menselijke toren van 56 man), 60 lichten die op muziek gechoreografeerd moesten worden, enkele bekende Aziatische gamers, en dat alles gerealiseerd met maar twee weken aan voorbereidingstijd. We trachten ook telkens een esthetisch resultaat te bereiken dat eigen is aan elk project. Dit in het bijzonder was een geweldige kans om een merk-universum te creëren dat een eigen look en toon en eigen personages en regels heeft. Het is iets uniek dat uitsluitend toebehoort aan Omen, waar ook gamers deel van willen uitmaken.”
Het project luidt de herlancering van een wereldwijd merk in, want ook andere W+K-kantoren in Noord-Amerika en Europa zullen werk releasen onder de nieuwe strategie.
PR account manager - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]
Hoofd Communicatie - UGent
Context Ben jij een ervaren communicatieprofessional met een strategische visie en sterke leiderschapskwaliteiten? […]
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]