Hanne Poppe verkozen tot Corporate Woordvoerder van het jaar 2025

Op 22 mei 2025 organiseerde de Stichting Corporate Communicatie voor de negende keer de Nacht van de Woordvoerder in ZAS Cadix in Antwerpen. Hanne Poppe van Colruyt Group werd er verkozen tot ‘Corporate Woordvoerder van het Jaar' en Dimitri Temmerman van de NMBS ontving de prijs voor Nederlandstalig ‘Woordvoerder van het Jaar’.
Corporate Woordvoerder van het Jaar
Voor de tweede keer zette de Stichting Corporate Communicatie ook de ‘Corporate Woordvoerder van het Jaar’ in de bloemen. Hoewel de genomineerden voor deze categorie minder vaak in de schijnwerpers staan dan woordvoerders van overheidsinstanties, leveren zij een belangrijke bijdrage aan de communicatie van commerciële bedrijven.
Woordvoerders en journalisten verkozen Hanne Poppe van Colruyt Group tot 'Corporate Woordvoerder van het Jaar'. Na de laagste prijs in de rekken haalt de retailer daarmee een van de twee hoogste prijzen in woordvoerdersland binnen. Redacties waarderen dat ze professioneel meewerkt aan vragen, blijft communiceren in de moeilijke context van een beursgenoteerd bedrijf en dat zowel on als off the record. Hanne Poppe neemt de fakkel over van Debby Wilmsen (Tomorrowland) die vorig jaar de eerste Corporate Woordvoerder van het jaar werd.
Poppe haalde het van Nico Cardone van Brussels Airlines en Dirk Snauwaert van Van Hool.
Woordvoerder van het Jaar
Dimitri Temmerman werd door bijna 150 journalisten en woordvoerders tot ‘Woordvoerder van het Jaar’ verkozen. Als woordvoerder is hij al bijna tien jaar de stem en het gezicht van de NMBS. Temmermans nummer staat als quick dial in het telefoontoestel van een hoop journalisten, die hij met verve te woord staat over een enorme variatie aan onderwerpen. Zo verschenen vorig jaar maar liefst 11.000 artikels over de NMBS, tot in het buitenland toe.
De andere genomineerden voor deze prijs waren Sigrid Somers van KU Leuven en Kristof Aerts van Parket Antwerpen.

Dimitri Temmerman, Woordvoerder van het Jaar 2025
Naast de stemming en prijsuitreiking trakteerde de Stichting Corporate Communicatie de aanwezige woordvoerders op interessante tussenkomsten over AI bij perscontacten en wat iemand een goede woordvoerder maakt. Sprekers waren Jennifer Vogels (TEAM LEWIS), Stefano Moi (The Value Hub) en voormalig VRT-journalist Johny Vansevenant, die in de bloemen werd gezet voor zijn journalistieke carrière.
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]