Happiness Brussels en Collecto springen samen in de taxi

Crea / News

Collecto (operated by Taxi Verts) is de nachtelijke deeltaxidienst die in en rond Brussel opereert aan een voordelig tarief. Ondanks een pauze na de eerste lockdown is Collecto nu terug actief - deze keer met een bijbehorende Collecto-app, waarmee mensen gemakkelijk hun rit kunnen reserveren en betalen.

"De visie van Taxis Verts is om het leven in de stad vlotter, aangenamer en veiliger te maken," zegt Jonathan Guzy, ceo van TaxisVerts/Husk. "En met Collecto willen we die visie verwezenlijken, door zoveel mogelijk mensen 's nachts in alle veiligheid te helpen reizen, voor de onklopbare prijs van 6 euro. En dankzij een gloednieuwe mobiele applicatie is dat ook geen enkele moeite meer." Om de grote terugkeer aan te kondigen, deed Collecto beroep op Happiness Brussels voor een grootschalige DOOH-campagne. Het resultaat? 19 verschillende digitale affiches in 19 gemeentes, telkens met een boodschap die aangepast is aan de lokale activiteiten, cultuur en bewoners. Ook het vaak 's nachts werkende ziekenhuispersoneel krijgt specifieke boodschappen te zien in de buurt van de grote ziekenhuizen. En naast DOOH omvat de campagne ook een groot online luik. "Om de diensten van Collecto nieuw leven in te blazen kozen we voor een digitale DOOH en sociale-mediacampagne," verklaart Michael Leidensdorf, head of marketing & growth bij TaxisVerts/Husk. "We wilden de juiste mensen bereiken, op het juiste moment en via het juiste medium. Op sociale media voegden we bovendien een vleugje zelfrelativering toe, dat zo typisch is voor de Brusselse cultuur en het Collecto-DNA." 

Credits

Client: Collecto

Head of Marketing: Michael Leidensdorf

Account Manager: Paula Crepin

Agency: Happiness

Executive Creative Management: Karen Corrigan

Chief Creative Officer: Geoffrey Hantson

Associate Creative Director: Maxime Damo

Strategic Director: Isabelle Koelman

Concept & Content providers: Angus Midgley, Maxime Van der Water, Catherine Hermans & Iliana Couvez

Copywriters : Maxime Van der Water, Catherine Hermans & Stéphane Opdenbosch

Head of Design: Dries Lauwers

Design: Karel Chanterie

Motion Design: Marie-Charlotte Baert

Account Director: Nathalie Duchatelet

Account Executive: Lucile Storme

Photography Production: Antoine Grenez