Halloween nadert met rasse schreden… We horen voetstappen die weergalmen door duistere gangen, enkel verlicht door een zwak schijnende zaklamp. Klinkt bekend, toch?
Op basis van die typische horrorscènes maakte Happiness een sociale-mediacampagne voor Bebat, de organisatie die zich inzet om alle lege batterijen in te zamelen en te recycleren. In de korte video ontdekken we hoe "dode" batterijen situaties kunnen verergeren. De boodschap luidt dus: breng je lege batterijen binnen, nu het nog kan…
De keuze om de video’s te maken met behulp van AI, ondersteunt bovendien de ambities van Happiness om hun expertise op dat vlak verder te ontwikkelen, klinkt het - om zo beter aan de behoeften van klanten te voldoen. "Bij Happiness leren we voortdurend over de nieuwste AI-tools en vinden we het belangrijk om die tools ook écht te gebruiken zodra ze worden uitgebracht," verklaart Remke Faber, head of motion design bij Happiness. "Op die manier kunnen we gemakkelijker nieuwe content maken, zoals deze video voor Bebat. Het is slechts een eerste voorproefje van wat we in petto hebben voor de toekomst."
Terwijl je op het puntje van je stoel zit te wachten op de volgende AI-projecten van Happiness en Bebat, vergeet dan niet om de batterijen van je zaklamp te controleren - het kan zomaar eens je redding zijn als je langs de deuren gaat.
Credits
Client: Bebat
Director Marketing, Operations & Innovation: Nele Peeters
Marketing Manager: Mandy Perrone
Marketing Officer: Yade Truijens & Brett Allard
Agency: Happiness
CEO & Strategic Director: Karen Corrigan
Chief Creative Officer: Geoffrey Hantson
Creative Director: Maxime Damo
Strategic Director: Isabelle Koelman
Content Director: Debby De Ridder
Content & Connectivity Director: Marine Vandenplas
Connectivity Planner: Morgane Bastogne
Concept Providers: Manuel De Vos & Jarne Eetesonne
Managing Director: Hans Smets
Account Director: Lukas Das
Account Manager: Shari Van den Keybus
Head of Motion: Remke Faber
Motion Designer: Arthur Nunes