Happiness en OVK willen je goeie kant zien

Crea / News

Ouders van Verongelukte Kinderen (OVK) ijvert al jaren om bestuurders aan te zetten tot een bewuster en veiliger gedrag in verkeer. Koen Van Wonterghem, gedelegeerd bestuurder van OVK: “Elke bestuurder die we tot inzicht kunnen brengen met onze campagnes en daar misschien een ongeval mee doen vermijden, is een 'win' voor ons. Niemand wil meemaken wat onze leden moeten meemaken”.

Katrien Bottez, creatief directeur Happiness: “Verkeersonveiligheid kent veel vormen. We maken er een punt van om met OVK jaar na jaar campagnes te brengen die je even doen stilstaan en doen nadenken. Zo ook met de nieuwe advertentie die op 20 juli verscheen in De Standaard naar aanleiding van de Solidariteitsprijs en die inspeelt op relatief recent gevaarlijk gedrag achter het stuur.”  De advertentie voor OVK toont een bestuurder die kost wat kost wil deelnemen aan een videocall tijdens het rijden en daardoor zichzelf toont vanuit een weinig flaterend perspectief. Koen Van Wonterghem: “We weten dat afleiding achter het stuur een heel belangrijke oorzaak is van verkeersongevallen. Hopelijk zet deze advertentie, die bestuurders van hun lelijkstse kant toont aan het denken. Wie rijdt met de wagen moet bezig zijn met rijden. En enkel dat.”

Credits
Client: Ouders van Verongelukte Kinderen
Contacts: Koen Van Wonterghem, Ellen Ruys 
Agency: Happiness 
CEO & Strategic Director: Karen Corrigan 
Chief Creative Officer: Geoffrey Hantson 
Creative Director: Katrien Bottez 
Managing Director: Hans Smets 
Creation: Maxime Damo, Julien Chiapolini 
Account Management: Zeno Stevens 
Design & art : Dries Lauwers, Lisa Leloux, Lore Snauwaert, Emilie Wauthelet 
DTP: Antoine Ghuisoland, Loïc Lenoble