Happiness en Patrick Demoucelle zeggen ja tegen Parkinson

Crea / News

Op vrijdag 7 april 2023, om 17 uur, zal Patrick Demoucelle een ongelooflijke uitdaging aangaan: een triatlon. Een echte triatlon, maar met drie nuances.

  1. de prestatie zal binnen plaatsvinden.
  2. Patrick, 58 jaar, zal de traditionele 40 km van de sinds 2020 Olympische discipline fietsen, weliswaar op een hometrainer; de laatste 10km zal hij lopen, maar op een elliptische cross-trainer ; en de eerste 1500 m niet zwemmen, maar roeien op een roeimachine.
  3. Patrick Demoucelle vecht al 18 jaar tegen de ziekte van Parkinson.

Een ongeneeslijke ziekte die na verloop van tijd verergert en je de controle over je lichaam ontneemt. Demoucelle, destijds vicepresident bij Bain & Company, een wereldwijd gekende strategie- en management consultancy, is geen uitzondering. Samen met zijn vrouw Anne-Marie heeft hij de Demoucelle Parkinson Charity opgericht, een non-profit die onder meer wetenschappelijk onderzoek financieel ondersteunt zodat er eindelijk een remedie tegen de ziekte kan gevonden worden. Samen met Anne-Marie geeft hij tal van conferenties en seminaries om te pleiten voor wat zij “een positieve reactie op de professionele en persoonlijke gevolgen van tegenslag” noemen. Hij gaat uitdagingen aan, zoals deelnemen aan de 20km door Brussel, of een deel van de 1.200km-lange Cycling for Hope-route fietsen tussen Brussel en Gordes in de Provence.

Op 7 april vindt DO-IT ! Olympic Distance Indoor Triathlon plaats. Voornamelijk om te tonen ‘dat je de controle over je lichaam kunt verliezen zonder de controle over je wilskracht te verliezen’. Om dit te kunnen bewijzen, gaat Demoucelle deze buitengewone uitdaging aan. Om anderen met parkinson te inspireren, maar eigenlijk om iedereen te inspireren.

Demoucelle vroeg aan Happiness om de challenge te promoten. In een heel eenvoudige video kondigt Demoucelle zelf zijn uitdaging aan door simpelweg "ja" te antwoorden op alle vragen die hem worden gesteld, net zoals hij volmondig "ja" zegt tegen zijn ziekte, wat de video des te aangrijpender en inspirerender maakt.

Credits

Client: Demoucelle Parkinson Charity, Anne-Marie & Patrick Demoucelle

Executive Creative Management: Karen Corrigan

Chief Creative Officer: Geoffrey Hantson

Business Director: Hans Smets

Creative Director: Philippe Fass

Concept providers: Sara Bergers, Florian Decoster

Connectivity & Content Director: Marine Vandenplas

Production: Laurent Dwek

Editor: Karel Chanterie, Simon Schuurman