Happiness en Quick vinden een antwoord op het ultieme dilemma

Je gaat naar Quick. Je bestelt eender welk Maxi Menu (met extra Cheesy Passendale on the side). Je bestelling wordt voor je op tafel gezet. En dan is er, op dat moment, ’s werelds meest belangrijke keuze: neem je eerst een hap uit je burger of eet je eerst een frietje?
Het is die ultieme keuze die de basis vormde van de nieuwe online campagne die Quick en Happiness gelanceerd hebben. Via verschillende digital en social touchpoints werd de steekproef gehouden bij de Belgen en hun keuze voor eerst een frietje of eerst de burger. Door middel van verschillende polls, gelanceerd op sociale en digitale media, werd de burgerlover aangesproken om hun mening te delen. Quick ondervroeg ook meteen de consument ter plaatse bij hun favoriete Quick restaurant, waar ook hier snel duidelijk werd dat de meningen verdeeld zijn. Al deze resultaten werden samengebracht in een live counter op www.quick.be/nl/dilemma.
Na meer dan 15.000 Belgen die gestemd hebben is het officiële antwoord eindelijk daar... 59% van de Belgen begint éérst met de burger. Een eindresultaat dat toch veel verdeling zaait, aangezien de fans blijven verder discussiëren op diverse sociale media over wat nu exact het juiste antwoord is op deze vraag.
Quick heeft echter al een tijdje een simpel antwoord op dit ultieme dilemma: De Fritraillette, de nieuwste Limited Edition burger van Quick met frietjes tùssen de burger, geïnspireerd op het Belgische snackicoon de mitraillette. Zo kan elke Belg genieten van het beste van twee werelden door te beginnen met de burger én de frietjes.
Credits
Client: Quick
Marketing Manager Quick: Evelyn De Groeve
Brand Manager Quick: Sarah Pockelé-Dilles
Digital Marketeer Quick: Sophie Verschueren
Agency: Happiness
CEO: Karen Corrigan
Chief Creative Officer: Geoffrey Hantson
Creative Director: Katrien Bottez
Creating Director: Maxime Damo
Strategic Content Director: Wesley Roeland
Connectivity Planner: Cristhian Marin
Concept provider: Jil Dockx
Content Provider: Birger Morris, Milo Janssens, Brent Roofthooft
Account Management: Aurélie Forissier, Célia Martin
Copywriter: Birger Morris, Stéphane Opdenbosch
Motion Design: Marie-Charlotte Baert
Intern Producer: Ward Deblonde
Lead Developer: Thomas Colliers
Head of Design: Dries Lauwers, Lore Snauwaert
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]