Happiness en Quick vinden een antwoord op het ultieme dilemma

Crea / News

Je gaat naar Quick. Je bestelt eender welk Maxi Menu (met extra Cheesy Passendale on the side). Je bestelling wordt voor je op tafel gezet. En dan is er, op dat moment, ’s werelds meest belangrijke keuze: neem je eerst een hap uit je burger of eet je eerst een frietje? 

Het is die ultieme keuze die de basis vormde van de nieuwe online campagne die Quick en Happiness gelanceerd hebben. Via verschillende digital en social touchpoints werd de steekproef gehouden bij de Belgen en hun keuze voor eerst een frietje of eerst de burger. Door middel van verschillende polls, gelanceerd op sociale en digitale media, werd de burgerlover aangesproken om hun mening te delen. Quick ondervroeg ook meteen de consument ter plaatse bij hun favoriete Quick restaurant, waar ook hier snel duidelijk werd dat de meningen verdeeld zijn. Al deze resultaten werden samengebracht in een live counter op www.quick.be/nl/dilemma. 

Na meer dan 15.000 Belgen die gestemd hebben is het officiële antwoord eindelijk daar... 59% van de Belgen begint éérst met de burger. Een eindresultaat dat toch veel verdeling zaait, aangezien de fans blijven verder discussiëren op diverse sociale media over wat nu exact het juiste antwoord is op deze vraag. 

Quick heeft echter al een tijdje een simpel antwoord op dit ultieme dilemma: De Fritraillette, de nieuwste Limited Edition burger van Quick met frietjes tùssen de burger, geïnspireerd op het Belgische snackicoon de mitraillette. Zo kan elke Belg genieten van het beste van twee werelden door te beginnen met de burger én de frietjes. 

Credits

Client: Quick 

Marketing Manager Quick: Evelyn De Groeve 

Brand Manager Quick: Sarah Pockelé-Dilles 

Digital Marketeer Quick: Sophie Verschueren 

Agency: Happiness 

CEO: Karen Corrigan 

Chief Creative Officer: Geoffrey Hantson 

Creative Director: Katrien Bottez 

Creating Director: Maxime Damo 

Strategic Content Director: Wesley Roeland 

Connectivity Planner: Cristhian Marin 

Concept provider: Jil Dockx 

Content Provider: Birger Morris, Milo Janssens, Brent Roofthooft 

Account Management: Aurélie Forissier, Célia Martin 

Copywriter: Birger Morris, Stéphane Opdenbosch 

Motion Design: Marie-Charlotte Baert 

Intern Producer: Ward Deblonde

Lead Developer: Thomas Colliers 

Head of Design: Dries Lauwers, Lore Snauwaert