De Red Lions en Carlsberg (België) bundelen hun krachten in een opvallende actie om verantwoordelijk drinken te stimuleren. Tijdens de Pro League-match van vrijdag 20 mei 2022 tegen de Red Sticks (Spanje) kwamen de Red Lions aan het begin van het derde kwart het veld weer op in zeer speciale shirts, met dank aan Happiness. De verantwoordelijke voor de spelersnamen op de achterkant van de shirts was blijkbaar in beschonken toestand bij het drukken... Een symbolische oproep om tijdens de beruchte “derde helft” na de wedstrijd in de bar verantwoord te drinken. Zo stond er op het shirt van Red Lions-doelman Vincent Vanasch 'Vnasach' en 'Bono' op het shirt van Tom Boon. Zo zou je wel eens hun naam kunnen lezen wanneer je iets te diep in het glas hebt gekeken. Vincent Vanasch: "Dit is een sterke boodschap van Carlsberg 0.0 en de Belgische Hockey Bond en een oproep om meer verantwoord te drinken. Een boodschap die we met onze hele ploeg al te graag uitdragen en steunen.”
Waar komt het idee vandaan?
Overconsumptie van alcohol in sportclubs is helaas een bekend probleem, ook bij hockey. De problematiek staat al een paar jaar op de agenda van de Hockey Bond. In 2018 nam de ‘Ligue Francophone de Hockey’ (LFH) al het initiatief voor de campagne 'La coupe est pleine' en in 2019 richtte de Hockey Bond een taskforce op over het onderwerp. Helaas fnuikte de COVID-crisis het elan van dit initiatief. Carlsberg (België) is sinds september 2021 en voor de komende 4 jaar de nieuwe partner van de KBHB en besliste om de Hockey Bond te steunen, door samen een impactvolle boodschap over te brengen rond verantwoord alcoholgebruik. Julien Galand, Marketing Director van Carlsberg Importers: "Wij zijn bijzonder trots op onze samenwerking met de Hockey Bond. Het was belangrijk voor ons om vanaf het begin betrokken te zijn. In de eerste plaats willen we bijdragen tot de bewustmaking van het probleem en laten zien dat er kwaliteitsvolle alternatieven voor alcoholische dranken bestaan. Het is geen moraliserende boodschap die de les wil spellen, maar een oproep tot verantwoordelijkheid.”
Vincent Goffin, Head of sponsoring van de KBHB, onderstreept: “‘De derde helft’ is belangrijk in het hockey. Dat was altijd al zo. Wij zijn er trots op omdat ‘de derde helft’ bijdraagt tot de sterke sociale cohesie in onze hockeygemeenschap. Aan de andere kant willen we het toenemende misbruik van alcohol absoluut bestrijden. Het is zeker niet de bedoeling om ‘de derde helft’ en het bijhorende feest te verbieden of de consumptie van alcohol te verbieden. Deze samenwerking met Carlsberg (België) stelt ons in staat om onze gemeenschap aan te moedigen om meer verantwoord en met mate om te gaan met het drinken van alcohol. We zijn blij dat onze partner zijn krachten met ons wil bundelen om dit belangrijke probleem samen aan te pakken.”
‘Responsible Hour’
Om de lancering van deze campagne te ondersteunen, zullen de shirts die gedragen werden door onze Red Lions tijdens de wedstrijd België-Spanje op 20 mei geveild worden via het MatchWornShirts-platform. De shirts zijn nú al collector’s items en alle opbrengsten gaan naar SAVE, de vzw van Ouders van Verongelukte Kinderen. Dat is een organisatie zonder winstoogmerk, met als missie het begeleiden, ondersteunen en helpen van gezinnen die een kind hebben verloren ten gevolge van een verkeersongeval. Ook de Red Panthers, ons nationale vrouwenteam, steunen dit initatief. Zo plaatsten Ambre Ballenghien en Barbara Nelen een video op hun Instagram waarin ze, net als de Red Lions, het verantwoord consumeren van alcohol steunen.
Credits
Name |
Function |
Company/Agency |
Julien Galand |
Marketing Director |
Carlsberg Importers |
Cédric Michel |
Sr Brand Manager |
Carlsberg Importers |
Isabelle Stroobants |
Jr Brand Manager |
Carlsberg Importers |
Karen Corrigan |
Executive Creative Management |
Happiness Brussels |
Geoffrey Hantson |
Chief Creative Officer |
Happiness Brussels |
Coppelia de Crane d'Heysselaer |
Strategic Director |
Happiness Brussels |
Lode Vochten |
Creative Director |
Happiness Brussels |
Sara Bergers |
Concept Provider |
Happiness Brussels |
Florian Decoster |
Concept Provider |
Happiness Brussels |
Pascal Kemajou |
Business Director |
Happiness Brussels |
Corentin Deneufbourg |
Sr Account Manager |
Happiness Brussels |
Katia De Le Hoye |
Account Executive |
Happiness Brussels |
Marine Vandenplas |
Connectivity & Content Director |
Happiness Brussels |
Thomas Van Der Vennet |
Sr Content Provider |
Happiness Brussels |
Dee Verwaetermeulen |
Copywriter NL |
Happiness Brussels |
Stéphane Opdenbosch |
Copywriter FR |
Happiness Brussels |
Dries Lauwers |
Head of Design |
Happiness Brussels |
Lisa Leloux |
Graphic Designer |
Happiness Brussels |
Remke Faber |
Head of Motion |
Happiness Brussels |
Matthias Vandenbosch |
Motion Designer |
Happiness Brussels |
Bart Vande Maele |
Head of Production |
Happiness Brussels |
Arthur De Wachter |
Producer |
Happiness Brussels |
François Géhot |
Public relations |
/ |
Wilma Schippers |
Public relations |
/ |
Vincent Goffin |
Head of Sponsoring |
ARBH/KBKHB |
Denis Van Damme |
Head of Communication |
ARBH/KBKHB |
Samir El Jattari |
Director |
/ |
Witse Wyckmans |
DOP |
/ |
Johan Somers |
Sound Engineer |
/ |
Amine Ahddar |
Gaffer |
/ |
James Arthur |
Photographer |
/ |
PR/PA Manager - Recupel
Ben jij dé PR/PA Manager die de stem van Recupel wilt zijn? Wil […]
Head of Digital - Bridgeneers
We zoeken een ervaren digitaal specialist die bruggen kan bouwen tussen klanten en […]
Vacature Accountmanager Nationaal - Lijncom
Lijncom zoekt een dynamische professional voor de nationale verkoop van advertentieruimte op bussen, […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]