Op zondag 10 november was het de finale van het VIER-programma ‘Dancing with the Stars’. Tijdens deze finale werden er naast winnares Julie Vermeire ook nog andere winnaars aangekondigd... kankeroverwinnaars.
Deze verrassende wending kwam er dankzij de SBS Creative Challenge, een creative competitie waarbij reclamebureaus een reclameblok kon winnen tijdens de finale van ‘Dancing with the Stars’. Happiness won deze challenge en kon zo de finale voor Stichting tegen Kanker kapen.
Danny werd vanuit het publiek op het podium geroepen, want inderdaad, náást winnaars van danswedstrijden zijn er nog een heleboel andere winnaars: de overwinnaars van kanker. In België overwinnen elke dag 90 mensen kanker. 90 mensen, die van hoop naar overwinning gaan. Zij werden pakkend gevierd met deze live interventie, een diepte-interview met Kat Kerkhofs en een swingende dansinitiatie voor hen en hun partners in de ‘Dancing with the Stars’-oefenstudio.
“In België gaan per dag 90 mensen van hoop naar overwinning. Omdat ze kanker overwonnen hebben. Die boodschap willen we zo veel mogelijk delen. Omdat ondersteuning en onderzoek naar nieuwe therapieën zo belangrijk zijn. We vinden het dan ook geweldig dat we deze actie hebben kunnen doen, dankzij SBS, Happiness en al onze vrijwilligers die hieraan meegewerkt hebben. We zijn echt trots op het resultaat,” aldus Gert-Jan Loix, campagnecoördinator bij Stichting tegen Kanker.
“Van hoop naar overwinning. Het kan. En dankzij kankeronderzoek is het ook een realiteit voor zoveel mensen. Het is de reden waarom Happiness zo hard vecht om iedere keer weer de mooiste concepten op tafel te leggen en zo bij te dragen aan de mooie resultaten die Stichting tegen Kanker al zoveel jaren waarmaakt,”vult Philippe Fass, creative director bij Happiness aan.