Happiness plukt (zee)vruchten van creatieve en strategische match met Guylian

Budgets / News

Zon, zomer en... zeevrcuhten! Guylian is een iconisch Belgisch merk met een globale strategische aanpak én impact. Zo is het Belgische chocolademerk uit Sint-Niklaas wereldwijd aanwezig in meer dan 100 landen. Na de verjonging van de algemene Guylian-branding en de look & feel van verpakking en website, was het voor het merk zaak om een partner te vinden die de (zee)vruchten kon helpen plukken van deze operatie. Daarvoor is een nieuwe visie en strategie nodig rond de aanpak van content en sociale media. Er werd dus een bevraging georganiseerd, die zoetjes gewonnen werd door Happiness. Liesbeth Coppens, Senior Communication Manager bij Guylian: “We waren onder de indruk van de sterke strategische en creatieve match met Happiness. Daarom gaan we samen in zee om Guylian als merk te (her)lanceren op sociale media. Niet enkel voor thuisbasis België, maar als centraal bureau voor al onze voornaamste Europese afzetmarkten. Sociale media zijn cruciaal om het merk Guylian een nieuw elan te geven, om onze frontrunner-positie qua duurzaamheid te communiceren en om het merk weer het geliefde Belgische chocolademerk van zovelen te maken.”

Hans Smets, managing director Happiness, vult aan: "We zijn heel blij dat we bij Happiness nóg een authentiek, Belgische merk mogen verwelkomen. Samen met Guylian willen we mooie verhalen en relevante content brengen, die bijdragen aan het globale verhaal van Guylian en haar Zeevruchten-assortiment. Zo is er onder andere het aspect duurzaamheid, dat bij Guylian ook eenbelangrijke plaats krijgt, met 100% CO2-neutraliteit, een palm- en soyavrije productie en een recent partnerschap met Fairtrade. We willen ook dát verhaal graag communiceren en ondersteunen, omdat we bij Happiness zelf erg begaan zijn met en investeren in duurzaamheid. De match tussen Happiness en Guylian is er dus écht eentje om van te snoepen."