Harrison Steinhart en Iva Bennefeld zijn co-voorzitters bij Effie Awards

Awards / News

Harrison Steinhart, global strategy director bij DDB Paris en Iva Bennefeld, vice president marketing central Europe bij Mondelez International zullen dit jaar co-voorzitters zijn van de Effie Awards Europe.

Sinds 2019 wordt de Effie Europe Jury gezamenlijk voorgezeten door een klant en een bureauleider. Die aanpak is erop gericht om de hoogste standaarden in marketingeffectiviteit te handhaven en ervoor te zorgen dat verschillende perspectieven en inzichten worden opgenomen in het beoordelingsproces, die zowel de adverteerders- als de bureauzijde van de industrie weerspiegelen.

Steinhart is Global Strategy Director bij DDB Paris waar hij samenwerkt met wereldwijde merken om hun rol in de wereld te definiëren en vorm te geven. Zijn carrière heeft hem van zijn thuis in Australië naar Londen, Amsterdam en nu Parijs gebracht, waar hij de kans heeft gekregen om in bureaus te voor merken als Mars, Mastercard, eBay, Pernod Ricard, Honda & Volvo.

"De Effie Awards zijn zo'n belangrijk moment om de meest impactvolle marketing- en reclamecampagnes te vieren. Ze bieden een kijkje achter de schermen van wat er echt toe doet - origineel denken en creativiteit die tastbare merk- en bedrijfswaarde creëert. Ik ben vereerd dat ik dit jaar medevoorzitter mag zijn van de jury van de Effie Awards Europe en ik kan niet wachten om me in alle inzendingen te verdiepen," aldus Harrison Steinhart.

Als VP Marketing voor Mondelez Centraal-Europa leidt Bennefeld de marketingfunctie in 22 markten. Ze werkt samen met een divers en gepassioneerd team, definieert de portfolio en de merkstrategie voor chocolade, bakkerijproducten en maaltijden en brengt deze tot leven om duurzame groei op korte en lange termijn te stimuleren. Tijdens haar carrière heeft ze uitgebreide ervaring opgedaan in strategie, merk- en bedrijfsontwikkeling in lokale en regionale functies bij bedrijven als Red Bull, Coca-Cola en Johnson & Johnson - waarbij ze merken vormgaf en verbond met consumenten, shoppers en klanten.

"De Effie Awards zijn de norm als het gaat om het beoordelen van de impact en effectiviteit van marketing en creatief werk. Het is de kunst om effectief contact te maken met consumenten en krachtige creativiteit te vertalen naar tastbare merkwaarde. Ik ben blij en vereerd dat ik dit jaar medevoorzitter mag zijn van de Effie Awards Europe en ik kijk er erg naar uit om me onder te dompelen in de wereld van creativiteit, inspiratie en gedurfde ideeën - en het allerbeste te erkennen en vieren! Ik kan niet wachten om me bloot te geven, te leren en in contact te komen met alle grote talenten," deelt Iva Bennefeld.

Inzendigen mogen ingestuurd worden vanaf 5 juni en de uiterste inzenddatum is 13 september. De volledige jury wordt eind juni bekendgemaakt. De belangrijkste data zijn te vinden op www.effie-europe.com.