Voor de meeste ondernemers is het moeilijkste deel van het kredietaanvraagproces... het kredietaanvraagproces. Zoveel vragen, administratie, documenten invullen: het vraagt tijd en energie, en dat zouden ze natuurlijk liever in hun project steken.
Om dit tegen te gaan lanceren ING en b2b-bureau Havas ‘de businesskredieten in 1,2, 3’. Minder administratie, minder documenten, minder blablabla... Krediet aanvragen wordt veel eenvoudiger voor ondernemers. Voor de communicatie bedacht Havas samen met ING de naam “Krediet in 1, 2, 3” en creëerde het bureau een print-, radio- en digitale campagne en affiches.
Het principe is simpel: een taalgebruik ontwikkelen dat even eenvoudig is als de dienst het promoot, de blabla vermijdt en geen omwegen maakt. Hoe? De bekende oranje vakken van ING vormen de oplossing waarvoor ING een krediet biedt. Ze spelen zo de rol van de bank naar de ondernemers toe. De verschillende campagnevisuals zijn van Arnaud De Harven (½ van Oskar). U vindt in de beelden dezelfde eenvoud als in het taalgebruik voor radio en zelfs in het telefoonnummer, dat bestaat uit, wat dacht u, 1, 2 en 3.
PROJECTMANAGER PR & COMMUNICATIE - NANS
OVER WITH LOVE NANS* With Love Nans* is een creatief communicatie- en PR-agency […]
Account Manager - Mediamixer
Word jij de brug tussen creativiteit, strategie en media? Bij MediaMixer zoeken we […]
Strategic Planner - Mediamixer
Wat we zoeken? Een strateeg met een scherpe geest, een neus voor trends […]
Strategic Director - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]