Havas en Luminus halen zonne-energie uit zonnebrillen

Crea / News

Meer dan 2 jaar geleden lanceerde Luminus samen met Havas Brussels haar nieuwe positionering: particulieren en bedrijven mee op weg helpen naar een CO2-neutrale toekomst. Dit jaar, na het winnen van een Effie, bouwen Luminus en Havas Brussels verder op deze positionering en lanceren ze een nieuwe video campagne, bestaande uit een tv-spot en social media video's, met formaten die gaan van 6" tot 60".

De campagne is gebaseerd op een eenvoudig inzicht: Zo goed als alle Belgen willen meer doen voor onze planeet, maar ze weten niet altijd hoe. Gelukkig is Luminus er om daarbij te helpen niet alleen door groene energie te voorzien, maar ook door het aanbieden van een hele reeks producten en diensten die daarbij kunnen helpen. Zoals zonnepanelen, elektrische mobiliteit, installatie van zuinige verwarmingsketels,...

De video’s geregisseerd door Trevor Mac Mahan (Who Killed Joe), maken gebruik van een voice-over die interactie voert met de personages in de spot. Dat gebeurt met veel knipogen en verrassingen. Zo beweert de stem een aantal innovaties te hebben uitgevonden zoals sensoren die energie terugwinnen van honden en ‘zonnepaneel brillen’. "Samen kunnen we het verschil maken" claimt Luminus. En tracht met deze campagne op een frisse manier iedereen mee te trekken.