Havas Fire Department verwelkomt eerste talenten

News / People

Havas Fire DepartmentHavas Village is de afgelopen maanden druk bezig geweest met het werven van de beste jonge talenten via een originele campagne. De wervingscampagne ‘Hire to Fire’ werd ondersteund door een website en een campagne (digital, pers, out of home) gericht op laatstejaarsstudenten met een sterke interesse in de wereld van media en reclame. Uit meer dan 100 sollicitaties werden 15 kandidaten met uiteenlopende profielen uitgenodigd om een specifiek thema te verdedigen voor een jury van creatieve en media-experts van Havas Village. Uiteindelijk werden vier profielen gekozen: Julie Rooryck (Vlerick Business School), Maxine Heylands (Belgian Advertising School), Alix Joiret (UCL) en Marin Stas de Richelle (IHECS). Hugues Rey, CEO Havas Media: "Het Havas Fire Department is een ontwikkelingsprogramma dat starters de kans geeft hun carrière te beginnen met twee jaar rotaties. Het is een unieke gelegenheid om een sterke basis voor de toekomst te leggen en hen op te leiden voor de jobs van morgen, gericht op transversale skills. Dit bevestigt ook onze wil om af te stappen van silo's, zowel intra- als inter-bureau."

Werner Van Reck, executive creative director Havas Brussels: "We stonden versteld van de kwaliteit van de presentaties. Dankzij deze campagne hebben we heel wat gemotiveerde talenten ontmoet. En we zijn trots hen aan te werven voor dit traineeship, dat als doel heeft zowel hun sterke persoonlijkheden als onze agentschappen te laten groeien." Tijdens die 24 maanden zullen de newcomers vier leerrijke en gevarieerde professionele ervaringen voorgeschoteld krijgen.

Alix Joiret, Strategie bij Havas Media, vertelt over haar selectie: "Het proces was slim bedacht. Na een eerste selectie op basis van een heleboel cv's, kregen we een open briefing voor een strategische aanbeveling, om de sterktes van elke kandidaat te ontdekken. Door de korte presentatietijd en de beknopte briefing moesten we kort maar krachtig werk leveren. Dat was echt een uitdaging.” Voor Marin Stas de Richelle, AdOps bij Havas Media, "was het een kans en een geweldige egoboost om zo vroeg in mijn carrière voor een panel van experts te mogen pitchen."

Voor Julie Rooryck, Trading Desk bij Havas Media, is het programma een natuurlijke voortzetting van haar marketingopleiding: "Het principe van om de zes maanden van functie te veranderen, geeft me de kans nog meer nuttige skills te verwerven binnen de twee agentschappen. Het is een ideale springplank naar een carrière in marketing en reclame.” Maxine Heylands, Project Manager bij Havas Creative, tot slot, ziet het Havas Fire Department als een enorme uitdaging, "maar vooral als een unieke kans om mijn talenten te ontdekken en mijn horizon te verruimen. Ik ben altijd al gepassioneerd geweest door de reclamewereld, zonder te weten welke functie bij mij zou passen. En toen kwam ik dit programma tegen!"