Havas legt haar oog op zinvolle merken


Merken die zinvol worden geacht presteren financieel een pak beter. Dat blijkt uit de resultaten van Meaningful Brands 2017, de wereldwijde studie van Havas Group die merkprestaties linkt aan onze levenskwaliteit en welzijn. Daarnaast onthult de studie dit jaar ook nieuwe bevindingen over de relatie tussen de prestaties van een merk, haar zinvolheid en haar content.
Uit de studie blijkt dat 75% van ons verwacht dat merken een bijdrage leveren aan ons welzijn, maar dat slechts 40% ook effectief gelooft dat merken dat doen. Daarnaast zouden de meesten van ons het niet erg vinden moest er 74% van de merken verdwijnen. Een andere belangrijke ondervinding is de correlatie van 71% tussen de contentdoeltreffendheid en de impact van een merk op ons persoonlijk welzijn.

Verder onthult Meaningful Brands 2017 ook een top 10 van meest zinvolle merken, met Google op nummer één, gevolgd door PayPal, WhatsApp, YouTube, Samsung, Mercedes-Benz, Nivea, Microsoft, Ikea en Lego. Dit jaar wordt de ranking vooral gedomineerd door internetmerken, terwijl dat de laatste tien jaar vooral merken uit de technologische sector waren.

Graphic/Motion Designer - BUBKA
Vacature: Graphic/Motion Designer die pixels én planeet serieus neemt Bubka – Antwerpen – […]

CONTENT CREATOR - THE CREW
About The Crew The Crew is a boutique creative agency based in Brussels. […]

Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]

Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]


