Havas legt haar oog op zinvolle merken

Havas meaningful brands

Communication / News

Havas logo

Merken die zinvol worden geacht presteren financieel een pak beter. Dat blijkt uit de resultaten van Meaningful Brands 2017, de wereldwijde studie van Havas Group die merkprestaties linkt aan onze levenskwaliteit en welzijn. Daarnaast onthult de studie dit jaar ook nieuwe bevindingen over de relatie tussen de prestaties van een merk, haar zinvolheid en haar content.

Uit de studie blijkt dat 75% van ons verwacht dat merken een bijdrage leveren aan ons welzijn, maar dat slechts 40% ook effectief gelooft dat merken dat doen. Daarnaast zouden de meesten van ons het niet erg vinden moest er 74% van de merken verdwijnen. Een andere belangrijke ondervinding is de correlatie van 71% tussen de contentdoeltreffendheid en de impact van een merk op ons persoonlijk welzijn.

Havas meaningful brands

Verder onthult Meaningful Brands 2017 ook een top 10 van meest zinvolle merken, met Google op nummer één, gevolgd door PayPal, WhatsApp, YouTube, Samsung, Mercedes-Benz, Nivea, Microsoft, Ikea en Lego. Dit jaar wordt de ranking vooral gedomineerd door internetmerken, terwijl dat de laatste tien jaar vooral merken uit de technologische sector waren.