Havas Life eert Marie Curie

Crea / News

Marie-Curie-a-la-Sorbonne HavasESTRO Cancer Foundation (ECF) lanceerde een campagne die 150 jaar erfgoed van Marie Curie centraal zet. Deze campagne werd gecreëerd door Havas Life. Op 7 november was het 150 jaar geleden dat Marie Curie werd geboren. Marie Curie werd verkozen tot grootste vrouwelijke wetenschapper ter wereld en groeide uit tot een wereldwijd icoon. Om de geboorte van deze geweldige dame en haar buitengewone bijdrage aan kankerbehandelingen en radiotherapie te vieren, wil ESTRO Cancer Foundation in haar eerste initiatief - de Marie Curie Legacy-campagne - de voordelen van radiotherapie bij de genezing van kanker bekendmaken bij een groter publiek.

De campagne steunt op een video van de Nederlandse regisseur Marlies van der Wel. De animatie, over het leven van Marie Curie en de ontdekking van radium, is bedoeld om de wetenschapster van Poolse afkomst te bedanken voor haar ontdekking van radioactiviteit en straling, die de weg effende naar nieuwe effectieve kankerbehandelingen. Vandaag gebruikt men bij radiotherapie bestraling om kankercellen te vernietigen. Zo worden elk jaar miljoenen kankerpatiënten geholpen. Met deze animatie wil ESTRO Cancer Foundation Marie Curie herdenken en bedanken voor haar baanbrekende onderzoek naar radioactiviteit en straling.Marie-Curie

Om de community een stem te geven, wordt binnen de campagne ook een videowedstrijd georganiseerd zodat patiënten, hun familie, zorgverleners en medisch personeel met hun getuigenis over radiotherapie naar buiten kunnen komen. Ten slotte wil ECF met haar Marie Curie Legacy-campagne patiënten in staat stellen weloverwogen beslissingen te nemen omtrent hun genezingsproces. Daarnaast wil ECF radiotherapie promoten door de voordelen voor iedereen duidelijk te maken en zo de beleidsvormers te beïnvloeden om nog sterker in te zetten op radiotherapie, in Europa en daarbuiten. Deze lanceringscampagne loopt parallel met een public relations-campagne op de Belgische markt.