Havas stapt sportwereld in

HSE-Photo M. A. Debisschop

Communication / News / People

HSE-Photo M. A. DebisschopIn het nieuwste nummer van PUB vindt u een dossier over sport. Dat is niet toevallig: sportmarketing rukt op. Dat is Havas niet ontgaan. Sinds 1 mei leidt Arnaud Debisschop (40 jaar, Ex-RSCA Anderlecht) Havas Sports & Entertainment in België. Deze entiteit, al actief in 24 landen, heeft als opdracht de creatie van verbindingen tussen de merken en de consumenten, via de sport en de entertainment, door de creatie en versterking van een inhoud voornamelijk gebaseerd op emotie. "Gedurende meer dan 15 jaar bij de Royal Sporting Club Anderlecht werd mijn ervaring opgebouwd rond partnerschappen om de return-on-investment van de adverteerders die in het sport investeerden te verhogen. HSE zal op de keerpunt zijn van de bevoegheden tussen de sponsoring, de terreinsactivatie, de creatie van inhoud en de media amplificatie," geeft Arnaud Debisschop aan.

Morgan Libert, director of Operations & Development van HMG, ex-Sponsoring Manager bij BNP Paribas Fortis en met een ervaring in de domeinen van sport- (voetbal, tennis) en culturele sponsoring (cinema, muziekfestivals), zal de verbindingsschakel worden naar alle entiteiten van Havas Village. Hij zal de katalysator van HSE zijn naar de media, de sociale netwerken, de insights & analytics, en natuurlijk de creatie. Hugues Rey, CEO Havas Media Group: "In een Belgische markt in doorlopende evolutie wilden wij ons onderscheiden door een unieke marktpositie die maximaliseert de gelegenheid ter begeleiding van de adverteerders met behoeften in uitzonderlijke inhoud. HSE is een krachtige vector om van de traditionele promotie in 'entertainment', de educatie en de betrokkenheid te omzetten. Alle voorwaarden werden verzameld om deze nieuwe entiteit te creëren en de prospecten zijn zeer reeël. Dit is een boeiende fase in de ontwikelling van de Havas Village."