Moederdag 2020 wordt er eentje om nooit te vergeten. Want net nu we onze mama missen als nooit tevoren en haar eens stevig wilden vastpakken, kon helaas niet iedereen deze speciale dag samen vieren. Ici Paris XL en HeadOffice brachten moeders en hun geliefden daarom een stukje dichter bij elkaar met de geïntegreerde contentcampagne #MOMents.
“Moederdag is niet alleen een commercieel momentum, maar heeft voor veel consumenten ook een hoge emotionele waarde. Zeker nu. Als merk kan je helpen om afstanden te overbruggen. Met de campagnekoepel #MOMents zetten we unieke mama-momenten in het hart van de campagne. Een coherente uitvoering linkt het hele contentverhaal mooi aan elkaar,” klinkt het bij Jeroen De Jong, creative director bij HeadOffice.
De elevator pitch dient als creatieve kapstok bij de uitwerking van de campagne: “De band met je moeder is met niets te vergelijken. Zij maakte je wegwijs in het leven, leerde je hoe je make-up kunt gebruiken en hoe je je huid het beste kunt verzorgen. Omdat jij die bijzondere #MOMents koestert, zet jij je mama op Moederdag in het zonnetje. Al is het dit jaar vanop een afstand: ze zit diep in je hart en verdient meer dan ooit het perfecte en een persoonlijk cadeau.”
HeadOffice creëerde drie campagnebeelden met looks voor elk type mama. Daarnaast bedacht het bureau cross-channel en cross-mediale content: van cadeautips tot make-up tutorials. Zo kregen de folder en het magazine van Ici Paris XL een volledige #MOMents-make-over en werden er radio- en videospots op maat ontwikkeld. Daarnaast werden de campagne en content gepusht via newsletters, direct mailings, website en appberichten.
Op de beautyblog verschenen heel wat inspirerende artikels en een how to-video samen met een interactieve giftfinder. Tot slot werd de campagneslogan #MOMents, geactiveerd op alle sociale mediakanalen van Ici Paris XL en HLN. Dankzij een slimme samenwerking zorgde Ici Paris XL samen met partners UM en DPG Media voor extra bereik. Zo deelden verschillende influencers als Siska Schoeters, Evi Hanssen en Felice Dekens hun kostbare #MOMents met hun mama’s om deze hashtag tot leven te brengen.