HeadOffice voedt Royal Canin met wereldrecord

Crea / News

Royal Canin HeadOfficeRoyal Canin benaderde HeadOffice met het doel om de bekendheid te vergroten, om de verscheidenheid van de producten in de kijker te zetten én om hun database uit te breiden. Bij de uitvoering moest de claim van gezondsheidsvoeding op een menselijke manier uitgelegd worden.Royal Canin HeadOffice

HeadOffice creëerde hiervoor een gamification concept waarbij huisdiereneigenaars drie verschillende unieke kenmerken van hun eigen hond of kat probeerden te identificeren. Deelnemers kregen een kortingsbon van € 5 op hun volgende aankoop én de kans om een jaar lang gratis Royal Canin voedsel te winnen. De quiz had nog een staartje: de eigenaar leerde spelenderwijs hoe de voeding van Royal Canin beantwoordt aan de unieke kenmerken en de bijbehorende unieke behoeftes van hun eigen huisdier. Royal Canin HeadOfficeHet interactieve spel werd geoptimaliseerd voor datavergaring, werd gehost op een speciaal daarvoor gecreëerd platform, en de promotie gebeurde via owned en paid media én via de verkooppunten van Royal Canin. Royal Canin HeadOfficeIsabelle Michaud, marketing & portfolio manager Royal Canin: “Dit concept resulteerde in een wereldwijd record voor wervingscampagnes. Ik ben nog nooit zo trots geweest op een marketingcampagne.” Want inderdaad: de resultaten streefden de verwachte KPI’s en zelfs wereldwijde benchmarks nog ver voorbij. De resultaten streefden de verwachte KPI’s en zelfs wereldwijde benchmarks nog ver voorbij met 43.420 unieke spelers en 23.484 toevoegingen aan hun database. Royal Canin HeadOffice gif