Final Countdown: Heeft u een ticket voor Orbit by PUB?

Communication / Innovation / Marketing / Media / News / Retail / Sustainability

orbitROLLUPWe hebben het al enkele maanden over Orbit by PUB, ons evenement rond duurzame ontwikkeling. Maar waarom opent PUB, een magazine gewijd aan communicatie, media, marketing en reclame, dit debat? Omdat ook wij niet ontsnappen aan de trend van de 21ste eeuw! In 2014 constateerde Nielsen in een wereldwijd onderzoek dat 55% van de internetgebruikers bereid is om meer te betalen voor producten en diensten van bedrijven die bezorgd zijn om hun sociale impact en het milieu. Hoe kunnen we ons gedrag veranderen? En hoe bouwen we strategieën en merkcommunicatie op solide basis op, en met respect voor de belangen van iedereen? Bij PUB hebben we tientallen vragen in gedachten. Afspraak op 25 oktober?

Het programma

OrbitbyPUBEen mooie selectie van nationale en internationale sprekers, dat belooft het programma van Orbit by PUB. PUB wil u doen nadenken en wil ook ervaringen laten delen.
Samengevat: Orbit by PUB, dat is:
– Hoe kan een bedrijf duurzamer worden?
– Hoe digitaal te communiceren zonder in greenwashing te vervallen?
– Succesverhalen
Pierre-Loïc Nihoul van Ocean Consulting  zal het hebben over de duurzaamheidsdoelenvan de Verenigde Naties. Die zijn namelijk de komende jaren (decennia?) de leidraad voor de economische ontwikkeling en voor de positionnering en communicatie van bedrijven.
Moving brains, moving people – Frames, nudges and stories on sustainable mobility in the future  door Michael Adler (Duitsland), spreker, managing director devant het bureau Tippingpoints en lid-oprichter van het bureaunetwerk “Do not smile”:  “Ons auto-DNA beheerst onze visie op mobiliteit. We hebben behoefte aan een heel slimme emotionele communicatie  om te evolueren in de richting van een duurzame, eenvoudige, snelle en aangename mobiliteit.”
Stefaan Vandist, trend & innovation consultant, spreekt over post-authenticiteit: “Dankzij nieuwe inzichten in wetenschap en technologie zijn innovatieve merken in staat een nieuwe generatie producten te ontwikkelen met enorme voorsprong op vlak van prijs, gebruiksgemak, gezondheid en duurzaamheid.”
Partnerships zijn overigens de beste vriend van merken, komt Nicolas Lambert,  directeur van Fairtrade Belgium: “De concurrentie tussen merken is een realiteit, maar in het licht van de enorme uitdagingen die op ons afkomen kunnen partnerships een grote bijdrage leveren…”
Erik Eklund richtte Connecting Humans op en is mede-oprichter van LinkedIn Local. “Hoe goed het narratief, de authenticiteit en de kwetsbaarheid uitspelen om de juiste klanten aan te trekken, solide relaties uit te bouwen en doelgroepen te fideliseren?”
Tony’s Talk: crazy about chocolate, serious about people, dat is de boodschap van Willem Sleurs, marketingdirecteur  van PAB Benelux. “Ontdek hoe Tony Chocolonely mensen over de hele planeet gek maakt van chocolade en zorg doet dragen voor elkaar. Enkel samen kunnen we ervoor zorgen dat chocolade straks 100% slavenvrij is.”
E-reputatie en verantwoorde communicatie, dat is waar Vincent Pittard, directeur van het bureau Reputation 365, over spreekt:  “E-reputatie is niet iets wat ontstaat na een schoonmaakbeurt, maar iets dat op een ethische en transparante manier moet worden opgebouwd.”
Astrid Leyssens is oprichtster van Do Good Marketing, dat marketing- en CSR-diensten levert aan NGO’s, start-ups en andere bedrijven en organisaties die ‘de goede dingen’ willen gaan doen. Zij beschikt over een uitgebreide ervaring in purpose companies. Astrid Leyssens studeerde economie en marketing en houdt zich nu vooral bezig met maatschappelijk verantwoord ondernemen (MVO, of CSR in het Engels). Ze studeerde Impact Investing aan de universiteit van Oxford en is intussen een ervaren impact investor in Azië, Europa en Afrika. Ze is actief binnen We Forest en is Co-President van de hub Marketing and Society binnen de Belgian Association of Marketing (BAM).
communication durableDe conferentie op 25 oktober wordt gevolgd door  ontmoetingen met de sprekers, in een aangename en inspirerende omgeving, en wordt afgesloten met een walking dinner. Om nog van de sympathieke goodiebag te zwijgen. Reserveer nu uw plaatsje, er zijn niet genoeg stoelen voor iedereen! En moet het gezegd zijn dat abonnees van PUB korting krijgen?