Heimat brengt Berlijnse muur weer tot leven

Deze maand is het 30 jaar geleden dat de Berlijnse Muur fysiek werd afgebroken. Om dit belangrijke moment in de geschiedenis te herdenken, bedacht het Berlijnse reclamebureau Heimat een campagne die de muur weer tot leven brengt.
De campagne, ontwikkeld voor The Cultural Heirs, een straatkunstvereniging die vrijheid promoot, gaat dieper in op de bedreiging die muren kunnen hebben op de samenleving en onze vrijheid wereldwijd. In de spot horen we sirenes, geweerschoten en honden die blaffen. Zij staan symbool voor het lijden dat de muur heeft meegemaakt. Met de vraag “If the wall had a voice, what would it say?” geeft Heimat de muur een eigen stem en boodschap voor de wereldleiders van vandaag. Het lettertype werd gemaakt uit de originele letters van teksten op de muur. Wie zijn eigen message of freedom wil creëren, kan dit via de voice of the wall.
Credits
Client: The Cultural Heirs (“die kulturellen Erben”)
Creative agency: HEIMAT, Berlin
Sound Design & Music: Stephan Moritz, Mokoh Music
OnlineTool: visualtech
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]