Helan en AKQA Brussels steunen waar nodig

4schools / Crea / News

Helan lanceerde vorig jaar een nieuwe imagospot met de campagnelijn "Zij steunen op jou, jij mag steunen op ons". Nu maakt het ziekenfonds die belofte waar met concrete voordelen voor zijn leden. AKQA Brussels zorgde voor de creatieve vertaling van deze voordelen naar tastbare steun, in lijn met de bestaande imagocampagne.

Helan wil meer zijn dan alleen maar de ondersteunende schouders. Dit doen ze door concrete voordelen aan te bieden zoals onder andere terugbetalingen van vakantiekampen, sportabonnementen, psychologen, osteopaten, opticiens en zelfs saunabezoeken. Hiermee speelt Helan in op de behoeften aan voordelen en steun die nodig zijn in een steeds drukker wordende maatschappij. "We lopen onszelf vaak voorbij," aldus Helan. "Onze voordelen geven leden dat extra duwtje om ook aan zichzelf te denken. Zelfzorg is essentieel."

AKQA Brussels creëerde herkenbare radiospots die de drempel verlagen om ook aan onszelf te denken. Ze belichten momenten vol twijfels en nieuwe ervaringen, zoals de eerste keer naar de fitness gaan, de stap naar de psycholoog of je kind op kamp sturen. Momenten die steun verdienen en waarin Helan kan helpen.

Isabelle Van Hecke en Roy Aernouts geven stem aan de interne gedachten die centraal staan in de radiospots en brengen zo het concept tot leven.

CREDITS:

Client: Helan Onafhankelijk ziekenfonds
​Client Contacts: Ariane Collard, Sarah Masschelein, Julie Van Pee
​​Agency: AKQA Brussels
​Creative Directors: Peter Ampe
​Creative Team: ​ Lore Heyvaert & Sarah De Blaiser
​​​Strategic Director: Dominique Poncin
​Strategic Planners: Aze Van Coillie
​Account Director: Lies Bernaer
​Account Manager: Maxine Heylands
Radio Producers: Olivia Naudts, Daria Karakoz
​Sound Engineer: Eli Sundermann, Mathieu Savenay
​Spelstemmen: Isabelle Van Hecke, Roy Aernouts
​VO: Jonas Leemans
​Stemcoach: Philippe Maes