HEMA vernieuwt winkelconcept

Hema

News

HemaHEMA opent vier pilotstores om haar vernieuwde winkelconcept in België te testen. Het internationale concept dat HEMA ontwikkelde voor steden als Barcelona, Parijs en Londen is bij klanten zo populair dat het winkelbedrijf het op termijn mogelijk ook in België wil introduceren.

Hema
De winkels van HEMA in het buitenland zijn anders dan in België en moederland Nederland, ze zijn ingedeeld in belevingswerelden, zoals keuken, wonen, dames, kind en baby. Zo staan bijvoorbeeld alle damesproducten bij elkaar, van sokken, lingerie, bijouterie tot mode. En vind je alle producten voor baby’s, van romper tot speelgoed in een wereld. Het is vooral de overzichtelijkheid en de frisse uitstraling van de winkels die bij klanten in het oog springt. De indeling in werelden maakt in één keer duidelijk waar klanten moeten zijn en biedt veel meer inspiratie. Daarnaast zijn de winkels veel ruimer en prettig om in te winkelen, de gangpaden zijn breder en signing leidt beter de weg. In september opende HEMA al vijf pilotwinkels in Nederland. Nu gaan de winkels in Hasselt, Izegem, Rocourt en Tienen open.
Hema
Tjeerd Jegen, CEO HEMA: “We zijn erg tevreden met de start van deze pilot in België. De eerste resultaten in Nederland zijn positief, wat ons steunt in onze overtuiging van dit nieuwe winkelconcept. De komende maanden kijken we kritisch naar deze winkels en zullen we het concept op basis van de resultaten en klantenfeedback voortdurend aanscherpen om zo een optimale winkelbeleving te bieden die past bij onze klanten en hun wensen.” Na de testperiode beslist HEMA over de definitieve invulling van het winkelconcept dat in de loop van 2017 mogelijk wordt uitgerold in Nederland, België en Luxemburg. Het nieuwe concept is een belangrijk onderdeel van de strategie van HEMA, dat naast verdere expansie en e-commerce toeziet op het revitaliseren van de winkelactiviteiten in de Benelux.
Hema
Hema