Hensmade en Studio Copain lanceren voetbal-app Tifotime

Crea / Media / News

Hensmade en Studio Copain werken samen een campagne uit ter lancering van Tifotime, het nieuwste product van de Oostendse start-up Tifo Group. Samen met ambassadeur Gert Verheyen gaan ze op zoek naar vijf lokale amateurclubs om te sponsoren voor een totaal bedrag ter waarde van 10.000 euro. De club die de grootste chatroom kan uitbouwen in Tifotime gaat met de hoofdprijs van 4.000 euro en een set nieuwe truitjes lopen.

Tifotime kan het best omschreven worden als de Whatsapp voor voetbalfans. De app brengt voetbalfans samen, ongeacht hun locatie, en laat ze samen de voetbalwedstrijden beleven alsof ze er live bij zijn. Aan de hand van een pak slimme features kunnen fans doelpogingen, scheidsinterventies en andere acties becommentarieren en quoteren.

“Toen we gevraagd werden om een campagne te pitchen voor Tifotime, hebben we geen seconde getwijfeld,” aldus Floris Benoit (Studio Copain) en Pieter Hens (Hensmade). “Door onze expertise op vlak van media en campagnes samen te leggen, kunnen we ons creatief onderscheiden. We zijn dan ook zeer tevreden met het vertrouwen dat we kregen van het team achter Tifogroup.”

Onder de noemer Sponsor Zoekt Club (www.sponsorzktclub.be) krijgen amateurclubs de kans om een uniek sponsorpakket te winnen. Als gezicht van de campagne werd er gekozen voor Gert Verheyen. “Als één van de sympathiekste voetbalanalisten van het land was de keuze voor Gert snel gemaakt,” verduidelijken Floris en Pieter. “Gert had onmiddellijk door dat tifotime een uneieke app was die supporters digitaal kon verbinden en nam dan ook graag het ambassadeurschap op.”

Naast de campagne sponsor zoekt club werken Hensmade en Studio Copain ook nog een algemene campagne uit voor Tifotime met spots op Eleven en een digitale campagne op Facebook, Instagram en TikTok.