HERC en Jobbird brengen ode aan fantastisch normaal werk

Eind 2018 namen de eigenaren van het Nederlandse recruitmentbureau YoungCapital de vacaturesite Jobbird over, omdat ze voelden dat het merk internationale potentie had. Reclamebureau HERC maakte al campagnes voor YoungCapital en blaast nu de ‘doorstart’ van jobbird.com leven in met een diverse campagne die het normale werk in de schijnwerpers zet: ‘100.000 fantastic normal jobs’. De mogelijkheid bestaat dat de campagne straks ook in België wordt uitgerold, dus hierbij alvast een preview. Rogier de Bruin, medeoprichter en creative director van HERC: “In een tijd waarin iedereen bijzonder moet zijn, influencer wil worden of reisfotograaf, eren we met deze campagne juist het normale werk. Dat is juist fantastisch. Je betaalt er je leven van – wat is er belangrijker dan dat? Bijna alle andere spelers in de arbeidsmarkt zitten op “bijzonder zijn” en “jezelf door-ontwikkelen”, tijd voor een ander geluid.”

De cinematografische aanpak is in de stijl van high-end Netflix en HBO-series, “omdat we het gewone bijzonder wilden maken. De jonge zeer talentvolle regisseur van de commercial, Sharif Abdel Mawla, maakt ook films en muziekvideo’s. Dat past ook bij ons bureau, om de connectie te zoeken met populaire cultuur; niet toevallig de cultuur van een grote groep mensen met hele normale banen.”

Het bureau mocht het nieuwe merk van scratch opbouwen: van merkstrategie en visual identity tot en met een internationale campagne. “Na onderzoek bleek dat eigenlijk alle jobboards voor veilige kleuren kiezen en de nadruk op de “juiste match” leggen, terwijl ze uiteindelijk allemaal alleen maar banen aanbieden. Juist daarom kozen wij voor een eigen, opvallende merkidentiteit,” besluit Margriet de Kroon, marketing director van Jobbird.com en YoungCapital. “Uitgangspunt voor deze campagne is dat het echt een internationale uitstraling zou krijgen. We beginnen in Nederland, maar zullen op korte termijn ook in Duitsland starten en het merk internationaal verder gaan uitrollen.”
Credits
Agency: HERC the agency
Creative Director: Rogier de Bruin
Account Director: Niels Heimens
Concept, copy writer & art director: Rogier de Bruin
Art Director: Rogier Smalhout
Agency Producer: Marga Bierema
Strategy Director: Maarten Nefkens
Production: Bonkers
Line production: Chicken Milk
Director: Sharif Abdel Mawla
DOP: Daan Bukman
Edit: Brian Ent / Kapsalon
Online: Laurens Orij / Crabsalad
Grading: Laurens Orij / Crabsalad
Visual Design: Studio Lennarts en De Bruijn
Soundtrack: Tweektune
Sounddesign: Audentity / Niels den Otter
Styling: Lisa Anne Stuyfzand
Fotografie: Gilleam Trapenberg
Jobbird.com: Margriet de Kroon (Marketing Director), Deni Barisic (Marketing Manager)

Graphic/Motion Designer - BUBKA
Vacature: Graphic/Motion Designer die pixels én planeet serieus neemt Bubka – Antwerpen – […]

CONTENT CREATOR - THE CREW
About The Crew The Crew is a boutique creative agency based in Brussels. […]

Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]

Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]





