Toerisme Vlaanderen en Brussels Airport sloegen voor een belevingsproject de handen in elkaar met onder anderen de Gentse creatieve studio Heren Loebas. Het doel is eenvoudig: de toeristische troeven van Vlaanderen in de kijker zetten, van gastronomie over wielrennen tot de Vlaamse Meesters. Meer dan 75 miljoen aankomende en vertrekkende passagiers komen zo de komende drie jaar in aanraking met de troeven van toeristisch Vlaanderen.
Op diverse plaatsen in de twee pieren op de nationale luchthaven zijn belevingshoeken ingericht met de focus op verschillende troeven die Vlaanderen biedt : Vlaamse Meesters, gastronomie en wielrennen. Deze ‘visitekaartjes’ werden officieel ingehuldigd door minister van Toerisme Ben Weyts, CEO Toerisme Vlaanderen Peter De Wilde en CEO Brussels Airport Arnaud Feist.
Zes van de - in totaal zeven - belevingsmodules werden uitgewerkt door Heren Loebas. Zowel Belgen die met vakantie of op zakenreis vertrekken, als buitenlandse toeristen kunnen kennismaken met een tafel gedekt met onze grootste lekkernijen, een selfie maken met Eddy Merckx, zich laten meeslepen in het mysterie rond het Lam Gods of zichzelf laten portretteren als een schilderij van de enige echte Van Eyck. De modules zorgen telkens voor een leuke afwisseling van fotomateriaal, video’s, illustraties en dergelijke meer.
Credits
Client: Toerisme Vlaanderen
Agency: Heren Loebas
Creative Director: Stijn D’Hondt
Art director: Peter Van de Sijpe
Standenbouw: Publiganda, Fugzia
Video: Gieljan Van Goethem / Volstok
Techniek: Create
PROJECTMANAGER PR & COMMUNICATIE - NANS
OVER WITH LOVE NANS* With Love Nans* is een creatief communicatie- en PR-agency […]
Account Manager - Mediamixer
Word jij de brug tussen creativiteit, strategie en media? Bij MediaMixer zoeken we […]
Strategic Planner - Mediamixer
Wat we zoeken? Een strateeg met een scherpe geest, een neus voor trends […]
Strategic Director - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]