Heroes maakt helden van YouTubers en Instagrammers

Communication / News

Heroes logoOnline kijken naar video op YouTube en het gebruik van Instagram blijft toenemen. Vooral voor jongeren neemt online video meer en meer de plaats in van het klassieke televisiekijken. Voor adverteerders is niet-online aanwezig zijn dan ook geen optie meer. Maar omdat klassieke pre-rolls en banners vrij snel worden weggeklikt, is zogenoemde ‘branded content’ een interessantere optie. De boodschap van de adverteerder wordt dan verwerkt in de video zelf. Om de brug tussen online creator en adverteerder te slaan, was er nood aan een gespecialiseerd bureau dat zich specifiek toelegt op Belgische creators.

Morgen - donderdag 25 augustus - start daarom Heroes, een digitaal talentnetwerk voor Belgische YouTubers en Instagram creators. Heroes zal als bureau adverteerders linken met populaire en succesvolle YouTube- en Instagram-kanalen en samen met hen video- en fotocontent produceren voor jongeren. Heroes is een aparte divisie van het Leuvense Red Pepper Media“In het buitenland zijn dergelijke bureaus al langer de normaalste zaak van de wereld,” vertelt Heroes-oprichter Bram Vanderlinden. “Bij ons was er tot nu geen dergelijke organisatie en we merkten dat adverteerders ook bij ons op zoek zijn naar een one-stop-shop om op een makkelijke manier samen te werken met online creators. Met Heroes kunnen ze dat nu. Wij regelen alles voor hen: van de selectie van de creators, de creatie van een tof concept, het contract en de uitbetaling."

Bram Vanderlinden_02_2015

Bram Vanderlinden

Ook de creators zelf, doen een goede zaak door zich aan te sluiten bij Heroes, poneert Vanderlinden. YouTubers en Instagrammers krijgen wel vaker commerciële voorstellen om producten in hun video’s of foto’s te tonen: "Vaak krijgen ze hiervoor alleen maar het product zelf in ruil aangeboden of een heel klein bedrag. Die vergoeding ligt vaak onder de échte waarde van hun kanaal. Met Heroes kunnen ze tegen een correcte vergoeding commerciële samenwerkingen aangaan."

Heroes zal de online creators ook bijstaan om hun kanalen verder te ontwikkelen en te professionaliseren door het aanbieden van allerlei diensten, zoals professionele opnamecrews, opname- en montagestudio’s en grafische ontwerpen. Daarnaast zal het bureau ook eigen ‘premium content’ ontwikkelen op maat van merken en adverteerders. Bram Vanderlinden: “Met de start van Heroes willen we de YouTube- en Instagramsector in België een flinke duw in de rug geven. In Nederland zagen we enkele jaren geleden een echte boom; nu is het tijd om dat ook bij ons te realiseren!”.