Geld besparen met afval? Het kan. Dat bewijst de nieuwe campagne van Absoluut en Limburg.net. Met in de hoofdrol: kippen. Veel kippen. Want zij zijn de perfecte verwerker van organisch afval.
Jaarlijks gooien we per persoon zo’n 18 tot 26 kg voedsel weg. Een enorme hoeveelheid die meestal tussen het restafval belandt, terwijl er heel wat - kosteloze - alternatieven bestaan zoals kippen of composteren. Limburg.net zet daarom een grote campagne op touw die mensen ertoe aanzet organisch afval uit hun restafvalzak of -bak te houden. Door de restjes aan kippen te voederen. Want elk jaar verwerkt een kip zo’n 50 kg afval. Minder kilo’s weggooien, dat geeft al direct een besparing. En verzorg je de kippen goed, dan krijg je er nog eieren voor terug. Kip blij, iedereen blij. Win-win!
Vanaf 18 april deelt Limburg.net kortingbonnen uit van 30 euro voor wie een kippenhok wil kopen. En via het online e-portemonnee systeem van Limburg.net spaar je voor je eigen kip!
De campagne werd afgelopen zaterdag met het nodige gekakel gelanceerd in Hasselt, waar een promoteam mét veren chocolade-eitjes uitdeelde. Extra eyecatcher: een volledig beklede bus die in de Limburgse hoofdstad en omstreken rondrijdt. Absoluut voert verder volop promo voor de actie met affiches in de Limburgse horeca, homepage-banners van Het Belang van Limburg, radiospotjes op zowat alle regionale Limburgse zenders, advertenties in de regiokranten, social media – uiteraard – en een actiewebsite.
De kick-off kende een enorm succes: op één dag vlogen meer dan 650 gegadigden af op het kippenhokaanbod.
Vacature Junior Art Director - Bridgeneers
Bridgeneers is op zoek naar een Junior Art Director om ons creatieve team […]
Strategic Director - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]
Hoofd Communicatie - UGent
Context Ben jij een ervaren communicatieprofessional met een strategische visie en sterke leiderschapskwaliteiten? […]
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]