Het Laatste Nieuws en TBWA wikken en wegen

Crea / News

Het Laatste Nieuws zet al decennialang in op journalistiek vanop de eerste rij. Dagelijks brengen meer dan 300 journalisten en experten het nieuws tot bij de lezers. Door de invloed die ze hebben op het publieke debat en de grote verantwoordelijkheid die ze dragen, wil Het Laatste Nieuws zijn journalisten voortaan een gezicht geven. Annelies Degens, brand manager Het Laatste Nieuws: "Nieuws maken is nu eenmaal mensenwerk. Het zijn onze journalisten die elke dag weloverwogen beslissingen moeten maken. Elke kop, opinie, foto en artikel dat verschijnt kan immers een mening beïnvloeden. Met deze campagne willen dan ook we tonen hoe onze journalisten elke dag wikken en wegen en zo bijdragen aan de maatschappelijke impact rond een nieuwsthema."

Door de journalisten naar voren te schuiven kan de lezer met hen connecteren en alleen maar nog meer vertrouwd raken met Het Laatste Nieuws. Op zaterdag 18 januari lanceert Het Laatste Nieuws zijn nieuwe positioneringscampagne 'Wikken en wegen'. De campagne werd ontwikkeld door TBWA en zal je tegenkomen op tv, radio, print en digitaal.

CREDITS

Agency : TBWA\Belgium

Client: Het Laatste Nieuws

Campaign Title: Wikken en wegen

Creative Director: Steven Janssens

Creative Team: David Maertens & Thomas Driesen

Account team:

Anouk van der Wallen

Nicolas De Bauw

Philippe van Eygen

 Zeno Stevens 

Strategy :

Kristof Janssens

Helena Gheeraert

Tv Producers:

Cindy De Mooter

Sarah Bornauw 

Production Company: CZAR

Director: Lieven Van Baelen

Executive Producer: Eurydice Gysel

Producer: Lander Engels

DOP: Lieven Van Baelen 

Post-production: MAKE

Post Producer:Genevieve Paindaveine

Offline edit: Gert Van Berckelaer

Online & VFX: Enzo Piccinato

Colorgrading: Joost Vandekerckhove

Sound: Brandy