Het leven is leuker door de Maoambril

Crea / News

Samen met creative agency Amphion wil snoepmerk Maoam via hun nieuwe campagne de fantasie van jong en oud blijven prikkelen. Aan de hand van de digitalfirstcampagne “choose fun, chew Maoam” brengt het merk een onalledaagse kijk op alledaagse snoep-momenten. De open en speelse blik van kinderen op de wereld vormde de inspiratie voor de campagne. In hun ogen is het alledaagse leven nooit saai. 

“Samen genieten van Maoam activeert een fun mindset, waardoor kinderen én ouders samen de wereld door een fantasierijke, speelse bril gaan zien,” aldus Lotte Rockx, brandmanager van Maoam, onderdeel van moederbedrijf Haribo.  

 Het is die visie die tot leven komt in vier levendige video's die duidelijk gelinkt zijn aan Maoam gebruiksmomenten: onderweg, in de zetel, tijdens het spelen, na het sporten enzovoort. De animatiestijl door middel van speelse illustraties bovenop de “normale” wereld maakt alles een stuk kleurrijker. 

 De  video’s werden samen met productiehuis Spraakgebrek gemaakt. 

 Maoams terugkeer op hun socialemediakanalen markeert niet alleen een nieuwe fase in hun marketingstrategie, maar ook een herbevestiging van hun toewijding aan het verspreiden van plezier. De campagne is gestart in 2023 in zowel België als Nederland en zal ook doorgezet worden in 2024.