Samen met regisseur Ralf Demesmaeker heeft productiehuis De Machine ook dit jaar de wedstrijd van het Vlaamse Beleidsdomein Leefmilieu, Natuur & Energie geleid door Vlaams minister Ben Weyts over de problematiek van desinformatie aan bij het aanschaffen van een huisdier gewonnen. Deze keer ligt de focus op knaagdieren.
Het winnende concept probeert de kijker aan zich te binden door een cavia-gezin, Het Geslacht Cnaegh, in beeld te brengen. Elk cavia-kind heeft het potentieel om hét te maken in de wereld totdat ze bij het verkeerde baasje terecht komen. Het doel van de campagne: mensen naar www.huisdierinfo.be leiden om zich te informeren over de noden van hun huisdier. Het Departement noch het productiehuis maken zich de illusie dat het succes van verleden keer herhaald kan worden. Maar ze hopen toch op een goed bekeken campagne. O ja, de decors zijn van De Kwekerij.
U hebt ze misschien zien passeren een dik jaar geleden, de twee spots over Max de hond en Minoes de gezelschapspoes. Vooral Max de hond scoorde met 4.5miljoen views op Facebook (niet gesponsord, kanaal van Radio 2) heel erg goed.