Het mooiste cadeau volgens TBWA en Delhaize: elkaar gezond houden

Crea / News

Als er één ding is dat we afgelopen maanden geleerd hebben, dan is het wel hoe belangrijk een goede gezondheid is. Maar ook hoe belangrijk het is om elkaar gezond te houden. Daarom lanceert Delhaize, de supermarkt met een hart voor gezondheid, dit eindejaar een gamma evenwichtige wintersoepen boordevol groenten. Soepen om te delen of schenken aan iemand die je graag ziet en waarvan een deel van de opbrengst rechtstreeks naar de Voedselbanken gaat.

Soepen zijn groentenbommen en zitten boordevol goede voedingsstoffen. Geen wonder dat ze centraal staan in de eindejaarcampagne van Delhaize. Zo zal je tijdens kerst en nieuw in alle winkels van Delhaize een assortiment soepen vinden waarop een sneeuwmannetje staat. Zes heerlijke en deugddoende soepen om te schenken aan iedereen die je gezond wil houden.

Delhaize schenkt op haar beurt dan weer een deel van de opbrengst van deze soepen aan de Voedselbanken: de organisatie die zich inzet voor mensen die zich niet elke dag een verse, voedzame maaltijd – de basisbehoefte voor een gezond leven – kunnen veroorloven. Daarnaast lopen er ook tal van andere initiatieven waarmee Delhaize-klanten op een laagdrempelige manier de Voesdelbanken kunnen steunen. Zo kan je vanaf nu ook je SuperPlus-punten doneren die door Delhaize worden omgezet in donatiegeld.

De eindejaarscampagne wordt op gang getrokken door een emotionele televisiespot (waarin een wel heel  bijzondere soep aan bod komt). Ook posters, radiospots en digitale media zullen er iedereen aan herinneren hoe belangrijk het is om elkaar gezond te houden. Een boodschap die op dit moment, relevanter is dan ooit.

Credits

AGENCY: TBWA\Belgium

CLIENT: Delhaize

Aude Mayence, Isabel Broes, Jo Boone, Zara Versaen, Bénédicte Leytens, Peggy Storme, Annelore Van Hove

CAMPAIGN TITLE: Elkaar gezond houden is het mooiste cadeau. // Prendre soin les uns des autres, c'est le plus beau des cadeaux.

CREATIVE DIRECTOR: Frank Marinus

CREATIVE TEAM: Stijn Klaver, Chiara De Decker, Sven Pede, Alex Ameye, Sandrine Rozenberg, Julien Riviezzo, Ymke Smets, Florence Francois

DIGITAL CREATIVE TEAM: Inge Bracke, Anujin Magnaijargal, Julian Lesceux

COPYWRITING: Nadine Claes, Sarah Pierrequin

ACCOUNT TEAM: Geert Potargent, Marieke Michils, Elien Limpens, Vanessa Sponar, Nathalie Thollebeek, Charlotte Dejonghe, Louise Dutron

STRATEGY: Bert Denis, Kristof Janssens, Veerle Verlinden

INTEGRATED BRAND STRATEGIST: Jolien Van Heyste, Katrien Rousseau

TRAFFIC: Elien Cardon, Christine Lips

DIRECTOR STUDIO: Danny Jacquemin

RETOUCHES: Marianne Gualtieri, Emilie Boudart

DTP: Marianne Gualtieri, Emilie Boudart, Vanessa Claes

DIGITAL PRODUCTION: MAKE

PROJECTS MANAGEMENT TEAM: Stijn Punie, Ken Kools, Stijn Mertens, Juliette Defoux

ONLINE PRODUCTION: Annelies Eskens, Matthias Deruddere, Yannick Van der Goten

PHOTOGRAPHY: Studio Wauters

HEAD OF AV PRODUCTION MAKE: Mieke Vandewalle

TV PRODUCER MAKE: Lore Desmet

PRODUCTION: CZAR

Executive producer: Eurydice Gysel

Producer: Lander Engels

Director: Salsa

DOP: Martijn Nelis

POST-PRODUCTION COMPANY: MAKE

Post-producer: Greet Van Thillo

Offline: Robin De Praetere

Assistant editor: Lisa Vermeulen

Online: Flow

Music & Sound: Gregory Caron

Grading: Joost Vankerckhove

SOCIALS PRODUCTION COMPANY: MAKE 

Producer: Greet Van Thillo

Online: Xavier Pouleur – Sebastiaan Schols

Sound: Jan Pollet

PHOTO PRODUCTION: MAKE

Art buyer: Elly Laureys

3D Print: Flow

Food fotograaf: Studio Wauters

RADIO PRODUCTION COMPANY: MAKE

Producer: Raf Cyran

Sound: Nicolas Van Ruysevelt & Gwenn Nicolay

MEDIA AGENCY: MindShare

MEDIA PLANNERS: Wouter Proot, Laura Monteleone, Tamara Pauwels, Stéphanie Van Geit, Gilles Nevens