Het Nieuwsblad en LDV United helpen iedereen aan hoger NQ

Crea / News

Je kent misschien wel je IQ, of zelfs je EQ. Maar hoe zit het met je NQ of nieuwsquotiënt? Dat is de nieuwe score die uitdrukt hoeveel je weet over de actualiteit. In tegenstelling tot een hoog IQ heb je daar wél iets aan wanneer je aan de koffiemachine staat.

Met dit concept introduceert LDV United de nieuwste campagne ter ondersteuning van de app van Het Nieuwsblad. Een app waarmee je het nieuws niet alleen tot op de minuut kan volgen, maar ook de NQ- test kan doen, om je eigen nieuwsquotiënt te achterhalen. En er achteraf mee pronken op social media.

De eerste fase van het communicatieplan, die het begrip ‘NQ’ introduceert, loopt van 14 tot en met 27 oktober en bevat een brede waaier aan media. Denk aan print, billboard en online video’s. In een tweede wave krijgen mensen ook kleine  ‘NQ- testjes’ voorgeschoteld in onder meer print en preroll.

Credits:
Client: Het Nieuwsblad
Contact: Dries Vereecke, Kristof Saerens, Jens Van Rompaye
Agency: LDV United
CD: Dries De bruyn
CD: Dennis Vandewalle
Creation: Julie Vanderbeck
Creation: Matthew Lootens
Creation : Chiara Scherpereel
Account Managers: Ineke Beeckmans, Innie Tran
Strategic Director: Jef Raeman
Design: Jeffrey Uten, Niki Desiron, Stijn Voeten
Radio Production Company: Raygun