Het potje op met LDV United & Kind en Gezin

Crea / News

PlaspoortKinderen zijn steeds later zindelijk. Het is iets wat scholen en ook Kind en Gezin de laatste jaren vaststellen. De comfortabele luiers zitten daar voor iets tussen, maar ook de vele verschillende mensen die voor het kind zorgen. Kinderen gaan van de ouders naar de kinderopvang, van de kinderopvang naar de grootouders, van de grootouders naar de meter, enzoverder. Dat is prima, maar het vergemakkelijkt het zindelijkheidsproces niet.
PlaspoortKind en Gezin voelde nattigheid en legde het potjesprobleem voor aan LDV United. Zij kwamen met een pasklaar antwoord: Het Plaspoort. Zo krijgt elk kind vanaf nu een Plaspoort met daarin fijne tekst & uitleg, tips, illustraties & tricks inzake het zindelijkheidsproces. Het Plaspoort doet ook dienst als een invulbaar heen-en-weer-boekje dat meereist met het kind. Zo weet het hele plasteam hoever ze staan in het proces. Dat ‘plasteam’ kan trouwens vooraan in elk Plaspoort ingevuld worden. Papa, mama, bommie, bompie, onhaalouder, meter of peter. Ieder draagt zijn steentje bij. Want teamwork makes the potty work.
PlaspoortHet Plaspoort wordt verdeeld via kinderopvang en onthaalouders, maar kan ook online aangevraagd worden via kindengezin.be. Voor de lancering werd een team op pad gestuurd met een ‘Pop-up Potje’: een mobiele mini-Dixi voor peuters op openbare plekken. Ook hier werd het Plaspoort uitgedeeld.
Allemaal niet zonder succes, want ‘Plaspoort’ werd meteen tot woord van de week gebombardeerd en opgepikt door de pers. Intussen is de tweede druk van dit peuterpaspoort gestart.
Credits:
Client: Kind & Gezin
Contacts: Kurt Van Laere
Agency: LDV United
CD: Kristof Snels, Dennis Vandewalle, Dries De bruyn
Creation: Jannis Min Jou, Thomas De Boeck
Account Director: Marieken Maes
Account Executive: Evi Messagie, Julie De Preter
Strategy: Tomas Sweertvaegher
Illustration: Janne Raets
Design: Julie Van Reeth, Stijn Voeten
Event bureau: Fast Forward Events