Het verhaal moet kloppen

The sky is the limit? Jarenlang oogde de hemel stralend blauw voor de Vlaamse productiehuizen. Vandaag schijnt de zon achter de wolken. Maar creatief talent vindt altijd wel een uitweg. De Mensen, De chinezen en Hotel Bonka getuigen.
De Mensen pakt uit met alle programma’s van en met Tom Waes, de dagelijkse tv-kwis Blokken, Spitsbroers, Beau Séjour, De Kampioenen films, Undercover, Ferry, reeksen voor kinderen, Kameleon op Streamz, Een echte job (DPG-zenders), Godvergeten en docu’s. Ze trachten er ‘in het hoofd’ van de zenders te kruipen en te anticiperen. “We komen liefst met originele ideeën voor de dag, maar we ontvangen ook gewoon briefings,” legt head of content strategy Pieter Van Huyck uit. “Er moeten veel puzzelstukken samenvallen om iets goeds te kunnen maken.” Is dat vandaag moeilijker dan enkele jaren geleden? “Och, ’t is altijd crisis, maar het klopt wel dat er een tijd heel veel kon,” vindt Van Huyck. “De opkomst van de streamers die investeerden in lokale content, het VAF, tax shelter... Plots kwam alles in een stroomversnelling. Er was veel vraag naar content. De reeks The Killing bracht die trend op gang. Vandaag hoeden we ons voor oververzadiging. De streamers herbekijken hun groeistrategie, de budgetten van de zenders staan onder druk…”
[...]
LEES HET VOLLEDIGE ARTIKEL IN PUB MAGAZINE
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]