Hilde Van Malderen zet Buzz op Gentse kaart

News / People

Het Antwerpse allround communicatiebureau Buzz zet nu ook een antenne op in Gent, nadat het eerder ook al richting Brussel trok. Voormalig sportjournaliste en communicatiestrateeg Hilde Van Malderen versterkt de troepen en gaat in haar achtertuin ‘veel buzze geeve’. Met haar journalistieke bagage en passie voor taal bezorgt ze Buzz een extra kwaliteitsinjectie. Na het aantrekken van Bart De Rauw in Brussel breidt Buzz - het geesteskind van Seppe Slaets (Het Laatste Nieuws, Gazet Van Antwerpen, Antwerpse Televisie, HOLY2 en Digital Donkey) - verder uit. Hilde Van Malderen moet het Antwerpse agency nóg meer visibiliteit geven in de ruime Gentse regio. Aan het begin van hun carrière werkten Slaets, Van Malderen en De Rauw nog samen voor de Persgroep Publishing (nu DPG Media). Daarna doorzwommen ze elk heel wat mediawatertjes om de krachten nu te bundelen bij Buzz.

Van Malderen neemt heel wat bagage mee van bij verschillende opdrachtgevers. Zo schreef ze voor De Morgen, Het Laatste Nieuws, P-magazine, Goed Gevoel en Nina-magazine. Ze presenteerde bij VTM en Q2. Ze is schrijfcoach bij Wisper en doceert copywriting bij het Centrum voor Avondonderwijs. Als communicatie expert werkte ze onder andere voor Royal Antwerp Football Club, beweging.net, OZ, Matexi en De Lijn. Niet enkel wordt Van Malderen hét aanspreekpunt in Gent. Bedoeling is dat ze haar kwaliteiten ook bij andere opdrachten uitspeelt. “De no nonsense-stijl en het enorme netwerk in Gent zijn zeker een surplus”, beaamt opper-Buzzer Seppe Slaets. “Maar de absolute meerwaarde zit hem natuurlijk in Hildes schrijfkwaliteiten. Én in haar skills om communicatiecampagnes op een zeer strategische manier aan te pakken, liefst binnen een coördinerende rol. Dat pakket vult de ‘Bold & Brave’-attitude en onze conceptuele/creatieve krachten prima aan.”

“Ik bekijk alle communicatieprojecten altijd met een journalistieke reflex. Want iedere bedrijf kan een interessantverhaal vertellen. Dat naar boven halen, doe ik enorm graag”, voegt Hilde Van Malderen toe. “Buzz ademt media, dat voel ik aan alles. Reken maar eens uit hoeveel jaren journalistieke ervaring hier onder één dak zitten. En je weet wat zeg zeggen: stropers zijn de beste boswachters. Het feit dat Bart, Seppe en ik lange tijd aan‘de andere kant’ stonden, zorgt voor een specifieke mindset met een scherpe focus op nieuws en hoe je eenbepaalde boodschap bij het juist publiek krijgt. Daarom wilde ik graag mee aan boord gaan bij Buzz want ik ben ervan overtuigd dat we echt een verschil kunnen maken."