De digitale reclamegroep HiMedia Group zet enkele niet-strategische participaties stop en verhoogt daarnaast zijn deelname in dochter Quantum.
In de loop van augustus haalde HiMedia Group zijn minderheidsparticipaties terug uit verschillende start-ups, voor een bedrag van 1,3 miljoen euro. Daarnaast trok het zich in dezelfde maand voor 1,1 miljoen euro terug uit de HiPay Group. Een en ander past in zijn strategie om niet-strategische participaties van de hand te doen. Daarnaast verhoogt HiMedia Group zijn deelname in Quantum, een filiaal gespecialiseerd in zogenaamde native advertising. In dat kader zal de groep diens technologie voor het beheer van native advertising aankopen. Met die technologie kunnen bureaus en beheerders en uitgevers van sites de zichtbaarheid van hun reclame verbeteren en het aantal clicks verhogen. De technologie in kwestie ontmoedigt ook de installatie van ad blockers. De markt voor native advertising zou van 16,7 miljard dollar in dit jaar tot 36 miljard dollar in 2016 moeten groeien in de VS. Bij ons staat native advertising nog maar in haar kinderschoenen.
De terugtrekkingen hebben geen significante gevolgen voor het resultaat maar hebben wel op de reserves van Hi-Media Group.
PR/PA Manager - Recupel
Ben jij dé PR/PA Manager die de stem van Recupel wilt zijn? Wil […]
Head of Digital - Bridgeneers
We zoeken een ervaren digitaal specialist die bruggen kan bouwen tussen klanten en […]
Vacature Accountmanager Nationaal - Lijncom
Lijncom zoekt een dynamische professional voor de nationale verkoop van advertentieruimte op bussen, […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]