HOE GROOT WIL JIJ WORDEN?

Crea / News

grandKdG (Karel de Grote Hogeschool) start het nieuwe jaar met een nieuw communicatieproject dat volledig vertrekt vanuit de missie/visie en waarden van KdG. Kernwoorden in deze visie en missie zijn de woorden 'maatschappelijke impact', 'zelfontplooiing' en 'ondersteuning'. Bonka Circus vertaalde deze visie en missie in een aspirationele sturende gedachte voor alle stakeholders: "Hoe Groot Wil Jij Worden?"  Deze sturende gedachte wordt tevens de baseline van elke toekomstige KdG-communicatie.kdgMet 'Hoe Groot Wil Jij Worden?' wordt iedereen die betrokken is bij KdG (studiekiezers, docenten, medewerkers, alumni) uitgenodigd om de maatschappelijke impact en zelfontplooiing na te streven die hij of zij zèlf wil. Iedereen kan hierbij voor zichzelf bepalen wat 'groot worden' betekent, geen enkele droom of ambitie is hierbij meerderwaardig en minderwaardig. Je kan groot worden als garagist, als verpleger, als ondernemer, of als juriste.

Je kan groot worden - met je opleiding kleuteronderwijs - door kleuters te boeien als kleuterjuf of door een uitgeverij voor kinderboeken op te starten of door er als kleuterjuf voor te zorgen dat ieder kind, ongeacht zijn/haar culturele of sociale achtergrond, zich in jouw klas thuis kan voelen. Groot kun je dus op verschillende manieren zijn. Het gaat er om hoe je bent en hoe je de dingen doet. En dat maakt dat je in élke job het verschil kan maken en een waardevolle bijdrage aan de maatschappij kan leveren. Elke bijdrage is hierbij even belangrijk, even waardevol. KdG is er met haar opleidingen en haar aanpak om jou te helpen in de zoektocht naar jouw grootheid.

KDG - Hoe Groot Wil Jij Worden? - Logistiek Management & Verpleegkunde from Bonka Circus on Vimeo.

‘Hoe Groot Wil Jij Worden?’ is niet zomaar een campagne, maar een breed en langlopend communicatieproject in samenwerking met alle opleidingshoofden. Met hen werden 32 communicatie-animaties gemaakt, waarvan elkéén aansluit bij een opleiding. Door de samenwerking met alle opleidingshoofden werd erover gewaakt dat voor elke campagne-animatie de juiste snaar voor de bijbehorende opleiding werd geraakt. Voor elke opleiding werden drie vragen geformuleerd, die allemaal een andere 'grote' invulling van een job, passend bij die opleiding, weergeven. Op die manier worden studenten geïnspireerd en zien ze meteen de evenwaardige mogelijkheden van die opleiding. Het project wordt in eerste instantie uitgerold via een campagne die, vanaf eind december, gedurende 10 weken zal te zien zijn in alle cinemazalen in Antwerpen en omstreken (2 spots). Op sociale media zullen dan weer alle 32 opleidingen aan bod komen. Daarnaast loopt er ook een interne campagne met postering op de verschillende KdG-campussen zelf. Het geheel wordt verder geactiveerd (van 3 t.e.m. 6 januari) door de projectie van de vragen van enkele opleidingen op toonaangevende, contextverschaffende gebouwen in het Antwerpse. Zo worden de vragen van de opleiding fotografie geprojecteerd op het fotomuseum FOMU, en die van event- en projectmanagement op de gebouwen van Waagnatie. Daarnaast staan ook SILO, SD Worx, het Hof van Beroep, het Sint Augustinus-ziekenhuis en TRIX op de planning.

Credits
Client: KdG
Client contact: Veerle Hendrickx, Geertrui Robbrecht, Maarten Billiet
Strategic Director: Peter Verbiest
Creative Director: Vincent Jansen
Project Managers: Lawrence Morre, Kristof Debacker
Creative Team: Simon Willems (AD), Jesse Vanophalvens (Copy), Alexander Kaan, Matthijs Scholten, Heleen Miermans, Femke Merens
Offline media: Coconuts – Valerie Sanctorum
Online media: So Buzzy – Kel Wouters
Video Production: Ian Segal
Animation: Bart Tauwenberg
Visagie: Lieve Timmermans
KdG Alumni: Mathias Andriessen, Roxane Wellens, Nebahat Kalmis, Nicolas van de Vorst