
Wim De Mont, An Van den Cruyce, Marc Vandenbergh, Christine Brone, Andy Noyez en Baldwin Van Gorp
Hoe ziet de toekomst eruit voor business-to-business, alias b2b? Zouden mediabureaus er meer voor kunnen doen, of speelt het weinig sexy imago de vakpers nog steeds parten? Denkstof genoeg voor een openhartig rondetafelgesprek. Blazen verzamelen, op uitnodiging van PUB en B2B Press in het gezellige Spoor 18 in Mechelen: An Van den Cruyce, managing director van Air, Christine Brone, managing director van PHD Media, Marc Vandenbergh, sales & marketing director bij leasingmaatschappij Alphabet, Andy Noyez, voorzitter van B2B Press en uitgever-directeur bij Professional Media Group en Baldwin Van Gorp, professor aan de KU Leuven. Wim De Mont, adjunct-hoofdredacteur van dit magazine, leidt het gesprek. Allen komen ze uit een verschillende tak van de communicatiesector en hebben ze andere ervaringen met b2b.
Zakelijke lezers reageren zoals echte consumers, zegt bijvoorbeeld Andy Noyez: "Het verschil is dat zij informatie consumeren om hun bedrijf beter te doen draaien. En dan is het aan ons om goede en betrouwbare content aan te bieden. We zien dat veel doelgroepen uit onze segmenten elkaar overlappen. Daarom denken we niet meer in functie van titels maar in functie van community’s. Zo weten we exact wie welke content leest en wie een potentiële consumer kan zijn."

Andy Noyez (Professional Media Group)
En An Van den Cruyce stelt het volgende vast: Er is vandaag eigenlijk nog te weinig dialoog tussen media en bureaus. Dat is een gemiste kans om creatiever uit de hoek te komen. Heel vaak gaat het bij ons over het invullen van bepaalde ‘formules’, terwijl ik denk dat er – als bureaus en B2B media hier samen over brainstormden – nog veel meer en aantrekkelijkere creatieve mogelijkheden zouden zijn."

An Van den Cruyce
Interessant? Lees het artikel op pub.be.
U wilt het gesprek live herbeleven? Professional Media Group (PMG) maakte een opname van het gesprek en wij laten u graag nagenieten via de website van PMG.
Vacature Junior Art Director - Bridgeneers
Bridgeneers is op zoek naar een Junior Art Director om ons creatieve team […]
Strategic Director - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]
Hoofd Communicatie - UGent
Context Ben jij een ervaren communicatieprofessional met een strategische visie en sterke leiderschapskwaliteiten? […]
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]