Hoe uw database heropbouwen in overeenstemming met GDPR?

- Sponsored by Qualifio -
De AVG is in werking getreden en heel wat ondernemingen hebben beslist hun database op te schonen door te proberen de toestemming van de gebruikers te krijgen. Zo konden bepaalde profielen worden 'gered' (en dus behouden), maar alle andere moesten worden verwijderd ... Er zijn dus grote verliezen geleden: 80%, 90%, 95% van uw contacten is in rook opgegaan! Hoe kunt u die databanken volgens de regels weer opbouwen?
Uw database weer opbouwen dankzij interactieve marketing
Om potentiële klanten te genereren of te bepalen tot welke doelgroep zij behoren, zetten veel ondernemingen tegenwoordig een nieuw soort marketing in: interactieve marketing. Dat houdt in dat men inhoud creëert en verdeelt die mensen aanzet tot actie, evenals marketingspelletjes, om op die manier interactie te stimuleren. Die interactie kan tot uiting komen op tientallen verschillende manieren: een persoonlijkheidstest, de mogelijkheid om ergens op te stemmen, een fotowedstrijd, een quiz, maar evengoed campagnes met een fijner uitgewerkt concept, zoals een verborgen woord zoeken of een resultaat voorspellen.
En het is uiteraard geen toeval dat grote groepen zoals Carrefour, Nestlé, Proximus of RTL interactie als hefboom gebruiken in hun marketing- en datastrategie. Voortdurende interactie is vaak een broodnodige manier om een band te smeden tussen een merk en zijn gebruikers, en dus om de klant beter te leren kennen of potentiële klanten in de juiste doelgroep onder te brengen, en dat kan bijvoorbeeld door heel regelmatig steeds verschillende spelletjes en inhoud te plaatsen.
Dat is precies wat het Belgische SaaS-platform Qualifio zijn klanten aanbiedt. Daarmee kan immers in enkele muisklikken interactieve inhoud worden aangemaakt en kunnen gegevens uit de eerste hand worden verzameld (in tegenstelling tot gegevens die worden verzameld via partnerships of toepassingen van derden), waardoor ondernemingen zich verzekerd weten van de kwaliteit van de gegevens en van het feit dat ze correct volgens de regelgeving werden verzameld, aangezien ze direct bij de bron worden verkregen. Dankzij het interactieve aspect van deze formaten en het hoge engagement dat eruit voortvloeit, slagen bepaalde merken erin honderden of zelfs duizenden opt-ins of CRM-profielen per campagne te verkrijgen.
Ontdek nu hoe u uw database snel weer kunt uitbreiden >>
Op welke manier kunt u met Qualifio op een wettelijke manier gegevens verzamelen?
Nu de AVG daadwerkelijk van kracht is, kunnen ondernemingen door gegevens uit de eerste hand te verzamelen (in tegenstelling tot gegevens die worden verzameld via partnerships of toepassingen van derden), zich verzekeren van de gegevens en van het feit dat ze correct volgens de regelgeving werden verzameld, aangezien ze direct bij de bron worden verkregen. Afgezien daarvan moeten ondernemingen ook technische maatregelen nemen om te garanderen dat deze gegevens volgens de regelgeving worden gebruikt en bewaard. Het volstaat immers niet dat de gegevens van de betrokkene zelf werden verkregen, ze moeten daarna ook volgens de regelgeving worden verwerkt, met respect voor de rechten van de gebruikers (gegevensoverdraagbaarheid, recht om vergeten te worden enz.).
In die optiek is Qualifio het eerste platform op de markt dat functies heeft geïntegreerd die uitsluitend zijn bedoeld en specifiek werden ontwikkeld om te voldoen aan de AVG. Met zijn “AVG-toolbox" biedt Qualifio zijn klanten immers het technische kader dat ze nodig hebben om hun data-activiteiten 100% volgens de geldende regels te laten verlopen. Ontdek het hier.
Strategic Director - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]
Hoofd Communicatie - UGent
Context Ben jij een ervaren communicatieprofessional met een strategische visie en sterke leiderschapskwaliteiten? […]
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]