Google presenteerde recent de nieuwste editie van zijn rapport How Google Fights Piracy. Het claimt dat Content ID, zijn systeem dat piraterij tegengaat op YouTube, tot nu toe twee miljard dollar heeft opgeleverd voor de contentindustrie, onder meer voor de filmstudio’s en muziekmaatschappijen.
Content ID is een systeem is dat alle uploads op YouTube scant op materiaal waarop copyright berust. Zodra zulk materiaal is gevonden, krijgt de rechtmatige eigenaar van dat materiaal twee keuzes: het - vaak door fans geüploade - materiaal blokkeren, of er geld aan verdienen via advertenties. "Veruit de meeste rechthebbenden kiezen voor dat laatste," verklaart Google.
Alle details staan in How Google Fights Piracy. De belangrijkste punten, ook over hoe Google piraterij bestrijdt in Google Zoeken en via AdSense, zijn te vinden in deze blogpost.
PROJECTMANAGER PR & COMMUNICATIE - NANS
OVER WITH LOVE NANS* With Love Nans* is een creatief communicatie- en PR-agency […]
Account Manager - Mediamixer
Word jij de brug tussen creativiteit, strategie en media? Bij MediaMixer zoeken we […]
Strategic Planner - Mediamixer
Wat we zoeken? Een strateeg met een scherpe geest, een neus voor trends […]
Strategic Director - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]