Hot Wheels viert 50ste verjaardag

Marketing / News

Hot WheelsOp 18 mei vierde het speelgoedmerk Hot Wheels van fabrikant Mattel zijn 50-jarig bestaan. Sinds vijf decennia voorziet Hot Wheels kleine autofans van spectaculaire race set-ups met innovatieve voertuigen en track systemen die de snelheidsuitdaging in elk kindje aanwakkeren. Ter ere van deze mijlpaal brengt Mattel een aantal Hot Wheels-producten op de markt om deze verjaardag te vieren. Zo introduceren ze een Black & Gold jubileumserie, het unieke ZAMAC assortiment, de Premium 50th Collection en de Limited Edition.
De speciale Black & Gold jubileumserie van premiumauto's op een schaal van 1:64 - inclusief een zevende speciale chase car: een gouden '67 Camaro - is een must-have voor verzamelaars en fans over de hele wereld die het 50ste “gouden” jubileum willen vieren.

Hot Wheels
Of verzamel het Zamac-assortiment. Dit zijn Hot Wheels voertuigen geïnspireerd op echte wagens met een legering van zink, aluminum, magnesium en moper, die per stuk verkrijgbaar zijn.Hot Wheels
De Premium 50th Collection is een verzameling aan Hot Wheels Premium auto’s in jubileumthema die uniek zijn. De collectie bevat realistische auto's, met fantastische deco's en de mooiste banden voor de echte liefhebber.Hot wheel
En dan hebben we nog de LIMITED EDITION. Een replica van 5 originele Hot Wheels die-cast auto’s met verjaardagsdesign en verpakking, Spectraflame verf, Redline wielen en collector pin. Deze limited edition voertuigen zijn niet te verkrijgen in de winkel, enkel via speciale verjaardagsacties die Mattel doorheen het jaar zal opzetten bij partners. hot wheels
Hot Wheels ontstond toen Mattel mede-oprichter Elliot Handler zijn designteam, waaronder een General Motors auto-ontwerper en een raketgeleerde, uitdaagde om een speelgoedauto te ontwerpen die cooler was en beter presteerde dan eender welk ander autootje op de markt. Zo ontwierpen ze het eerste speelgoedautootje dat bestemd was voor een racebaan. Handler was zodanig onder de indruk van het nieuwe wieldesign en de prestaties van het eerste voertuigje, dat hij de volgende iconische woorden uitsprak: “Dat zijn echte hot wheels.” De rest is geschiedenis. Een iconische oranje racebaan is sinds jaar en dag het kenmerk van het Hot Wheels merk. Vandaag de dag is de direct herkenbare racebaan nog steeds dé basis van het hele verbindbare Hot Wheels systeem dat kinderen oneindig veel speelmogelijkheden biedt om hun favoriete Hot Wheels voertuigen uit te dagen. Jaarlijks introduceert Hot Wheels nieuwe racebaansystemen waarop kinderen hun Hot Wheels auto’s kunnen testen en crashen. Het design van elke nieuwe set is groter en sneller dan de vorige versies door speciale innovaties, boosters en ontwerpelementen die kids nieuwe uitdagingen geven, allemaal ter bevordering van de creativiteit, het experimenteren en de competitie.
Hot Wheels
 Hot Wheels is generatie-overschrijdend speelgoed. Hot Wheels verzamelaars die verenigd worden door clubs, conventies, road shows, races en online communities tonen een ware passie voor het merk en iedere wagen die ze verzamelen. Sommigen onder hen verzamelen originele auto’s, anderen verzamelen Hot Wheels die ze bewonderen of verzamelen uit nostalgie omdat ze er van kleinsaf reeds mee speelden. Bijkomend heeft Hollywood ervoor gezorgd dat Hot Wheels deel werd van de popcultuur. In 2010 werden er banden gesmeed met de entertainmentindustrie door introductie van de Character Cars. Hot WheelsHot Wheels is momenteel het enige merk met de unieke mogelijkheid om Hollywood’s meest geliefde figuren van het grote scherm zoals Iron Man, Chewbacca, Wonder Woman en Mario om te vormen in Character Cars die de essentie van elke geliefde figuur op de racebaan weerspiegelen. Tot op vandaag heeft Hot Wheels meer dan 200 Character Cars ontworpen en ze werkten daarvoor samen met ‘s werelds grootste entertainmentmerken, zoals Disney, Warner Bros., Universal en Nintendo, om maar enkele te noemen.Hot Wheels

Hot Wheels is meer dan enkel een speelgoedautootje; het merk is geëvolueerd naar een lifestyle merk. De afgelopen jaren is Hot Wheels verder gegroeid als merk buiten de speelgoedfans en is het ondertussen ingeburgerd bij oudere kinderen via gaming en andere content. Sinds 2014 heeft Hot Wheels zich dan ook verbonden aan iconische gaming IP’s als “Forza”, “Need for Speed en “Rocket League.”Hot Wheels