Hotel Hungaria en Voka maken van de Wetstraat de Weetstraat

Eén maand voor de verkiezingen geeft Voka de bezorgdheden van ondernemingen letterlijk een lift tot in de Wetstraat 16. In de Weetstraat laten zeven CEO’s de zeven Vlaamse partijvoorzitters weten wat er leeft in ondernemend Vlaanderen. Dat doen ze tijdens een rit met onderneemster Kim Van Oncen aan het stuur. Communicatie- en entertainmenthuis Hotel Hungaria leidde de creatie en de content in goede banen.
De campagne startte met een grootschalige Weetstraat-enquête bij 1.600 Vlaamse ondernemingen. Die bracht aan het licht dat 48 procent van de Vlaamse ondernemers (industrie 65 procent) het economische klimaat als negatief tot zeer negatief beoordeelt. Bovendien verwacht 42 procent dat het in de komende 12 maanden nog zal verslechteren.
Het officiële startsein van de campagne werd gegeven in de Wetstraat zelf. Daar stelde Voka de resultaten van de bevraging voor aan premier Alexander De Croo. Voka-topman Hans Maertens veranderde het straatnaambord van de Wetstraat tijdelijk symbolisch om in de Weetstraat, "zodat de politiek weet wat er leeft bij de ondernemingen," aldus Maertens.
Vervolgens gaven Hotel Hungaria en Voka die bekommernissen een lift tot bij de huidige politieke ploeg. Letterlijk zelfs. "De voorbije weken toerde de Weetstraat-bus door Vlaanderen. In een rit van één uur lieten 7 ondernemers de partijvoorzitters weten wat er leeft. Zonder omwegen. Zonder bochtenwringerij. Recht naar de essentie. Zo maken we van de Wetstraat de Weetstraat," zegt Bout Holtof, creatief directeur bij Hotel Hungaria.
In de Weetstraat-bus, een oranje, elektrisch busje gingen de zeven duo’s met elkaar in gesprek om bezorgdheden en ideeën uit te wisselen:
https://www.youtube.com/watch?v=L4b8bX1bN_k
https://www.youtube.com/watch?v=DId0akPZYYc
https://www.youtube.com/watch?v=zeE4mSvlBn4
https://www.youtube.com/watch?v=myIiLhNPjII
https://www.youtube.com/watch?v=a6iBCoNbdTU
https://www.youtube.com/watch?v=Vh0kzvc4GZU
https://www.youtube.com/watch?v=SM07CRCvZEI
Credits:
Klant: Voka vzw
Bureau: Hotel Hungaria
Strategie: Michaël Liekens
Account team: Aline Huls
Creatie: Bart Gielen
Designers: An Gielens, Ignace Van Eyken
Creatief Directeur: Bout Holtof
Motion Design: Frank Feijen
Digitale strategie: Floris Lefever, Oriana Smolders
Creative producer: Astrid Claes
Regisseur: Stein Falk en Bjorn Van Laere
Camera: Lander Dauwe en Sedrik Oliha
Host: Kim Van Oncen
Klank: Claudio Mendonck, Odiel De Potter, Thomas Storms
Editor: Doc Negro, Lynn Wenderickx en Jill Theuns
Productie assistentie: Pieter-Jan Van der Plaetse, Loujain Idelbi
Make-up artist: Belinda De Ryck, Ines Borgonjon
Fotografie: Jelle Jansegers en Studio Dan
Partners: Zenith Graphics en D'Ieteren
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]