Hotel Hungaria en Voka maken van de Wetstraat de Weetstraat

Crea / News

Eén maand voor de verkiezingen geeft Voka de bezorgdheden van ondernemingen letterlijk een lift tot in de Wetstraat 16. In de Weetstraat laten zeven CEO’s de zeven Vlaamse partijvoorzitters weten wat er leeft in ondernemend Vlaanderen. Dat doen ze tijdens een rit met onderneemster Kim Van Oncen aan het stuur. Communicatie- en entertainmenthuis Hotel Hungaria leidde de creatie en de content in goede banen.

De campagne startte met een grootschalige Weetstraat-enquête bij 1.600 Vlaamse ondernemingen. Die bracht aan het licht dat 48 procent van de Vlaamse ondernemers (industrie 65 procent) het economische klimaat als negatief tot zeer negatief beoordeelt. Bovendien verwacht 42 procent dat het in de komende 12 maanden nog zal verslechteren.

Het officiële startsein van de campagne werd gegeven in de Wetstraat zelf. Daar stelde Voka de resultaten van de bevraging voor aan premier Alexander De Croo. Voka-topman Hans Maertens veranderde het straatnaambord van de Wetstraat tijdelijk symbolisch om in de Weetstraat, "zodat de politiek weet wat er leeft bij de ondernemingen," aldus Maertens.

Vervolgens gaven Hotel Hungaria en Voka die bekommernissen een lift tot bij de huidige politieke ploeg. Letterlijk zelfs. "De voorbije weken toerde de Weetstraat-bus door Vlaanderen. In een rit van één uur lieten 7 ondernemers de partijvoorzitters weten wat er leeft. Zonder omwegen. Zonder bochtenwringerij. Recht naar de essentie. Zo maken we van de Wetstraat de Weetstraat," zegt Bout Holtof, creatief directeur bij Hotel Hungaria.

In de Weetstraat-bus, een oranje, elektrisch busje gingen de zeven duo’s met elkaar in gesprek om bezorgdheden en ideeën uit te wisselen:

https://www.youtube.com/watch?v=L4b8bX1bN_k

https://www.youtube.com/watch?v=DId0akPZYYc

https://www.youtube.com/watch?v=zeE4mSvlBn4

https://www.youtube.com/watch?v=myIiLhNPjII

https://www.youtube.com/watch?v=a6iBCoNbdTU

https://www.youtube.com/watch?v=Vh0kzvc4GZU

https://www.youtube.com/watch?v=SM07CRCvZEI

Credits:

Klant: Voka vzw
Bureau: Hotel Hungaria
Strategie: Michaël Liekens
Account team: Aline Huls
Creatie: Bart Gielen
Designers: An Gielens, Ignace Van Eyken
Creatief Directeur: Bout Holtof
Motion Design: Frank Feijen
Digitale strategie: Floris Lefever, Oriana Smolders
Creative producer: Astrid Claes 
Regisseur: Stein Falk en Bjorn Van Laere 
Camera: Lander Dauwe en Sedrik Oliha 
Host: Kim Van Oncen  
Klank: Claudio Mendonck, Odiel De Potter, Thomas Storms 
Editor: Doc Negro, Lynn Wenderickx en Jill Theuns  
Productie assistentie: Pieter-Jan Van der Plaetse, Loujain Idelbi 
Make-up artist: Belinda De Ryck, Ines Borgonjon  
Fotografie: Jelle Jansegers en Studio Dan 
Partners: Zenith Graphics en D'Ieteren