Hotel Hungaria hertekent duurzaam Aveve

Crea / News

Aveve, het merk van Arvesta dat we kennen van de gelijknamige winkels en als professioneel merk voor boer en tuinder, kiest voor een nieuw logo. De trouwe blauwe en gele kleuren worden ingeruild voor een fris, groen logo dat voortaan het uithangbord wordt van de Aveve-winkels en de professionele Aveve-merken van Arvesta. De primeur voor het onthullen van het nieuwe logo is voor de Aveve-winkel in Edegem en de Aveve-veevoederfabriek in Merksem. Het nieuwe logo, bedacht door Hotel Hungaria, zal geleidelijk aan in alle winkels en agrarische centra evenals op verpakkingen, vrachtwagens en on- en offline communicatiedragers worden aangepast.

Aveve-winkels klaar voor de toekomst

Na jarenlange dienst onder de blauwe en gele kleuren kiest Aveve nu voor een nieuwe look & feel. Voor de Aveve-winkels, die vorig jaar nog een nieuw winkelconcept en een nieuwe slogan ‘Hier groeit plezier’ aangemeten kregen, is de rebranding een logische volgende stap. “​In het nieuwe winkelconcept, dat we vorig jaar introduceerden, zetten we volop in op beleving en inspiratie. Dat willen we nu ook volledig doortrekken naar ons logo,” vertelt Stefan De Clercq,​ business unit director franchise & retail bij Arvesta. We matchen de buitenkant met de binnenkant. Het nieuwe logo is modern, jong en nodigt uit. We willen hiermee een jongere doelgroep aanspreken zonder daarbij onze bestaande klanten te verliezen. We gaan mee met de tijd, maar blijven tegelijk garant staan voor kwaliteit en expertise op vlak van tuin-, dier- en voedingsproducten.”

Passie voor Landbouw

De professionele Aveve-producten zijn een gevestigde waarde binnen de landbouwsector. Onder het merk Aveve worden tal van landbouwproducten aangeboden: van veevoeder tot plantenbescherming tot zaden voor gewassen. Heel wat boeren kunnen er vervolgens terecht. “M​et het nieuwe logo en onder de nieuwe baseline ‘Passie voor Landbouw’ willen we bij Aveve vooral blijven doen wat we al jaren doen: ​trendsetter zijn in de sector en in partnerschap met de boeren inzetten op rendabele, duurzame, en kwalitatieve oplossingen voor de landbouw van de toekomst. We willen ook uitstralen hoe fier we zijn om deel uit te maken van onze prachtige landbouwsector,​” zegt Gunter Van Parys​, sales directeur Aveve Professional bij Arvesta.

Aveve & duurzaamheid

Dat het nieuwe logo een groene kleur krijgt, is niet toevallig. “​We willen hiermee de link met duurzame landbouw versterken​,” gaat Van Parys​ verder. “​Onze ​professionele Aveve-producten zijn duurzaam en innovatief. Ze helpen de moderne boer om op een milieuvriendelijkere en rendabele manier aan landbouw te doen. Denk maar aan het Euroclim-veevoeder dat we onlangs op de markt brachten: hiermee kunnen we de methaanuitstoot bij rundvee aanzienlijk terugdringen en een effect bekomen alsof we meer dan 130.000 wagens van de baan halen.​”

Esther Monard​, directeur Aveve Zaden, vult aan: “W​e staan in voor de duurzame en lokale tarweproductie voor een grote speler als Mondelez onder de noemer van het LU Harmony Charter. We begeleiden de Belgische landbouwers van zaai tot teelt, opslag en levering met 100% traceerbaarheid. Kortom, met het nieuwe logo willen we nog meer aandacht vestigen op het feit dat we op duurzame wijze meebouwen aan de landbouw van morgen. En dat positieve imago willen we ook uitdragen naar de consument via onze eigen Aveve-winkels.”​

Ook in de ​Aveve-winkels is er veel aandacht voor ecologie. Recent kondigde de winkelketen nog een samenwerking aan met energieleverancier Engie om zonnepanelen op de daken van de winkels te plaatsen. Bovendien zetten de Aveve-winkels tegenwoordig volop in op de korte keten.​ Met de introductie van het nieuwe winkelconcept werd het voedingsaanbod fel uitgebreid en beslaat het aanbod vandaag veel meer dan alleen thuisbakken. Aveve ondersteunt lokale producenten en kan zo seizoensgebonden, verse en eerlijke groenten en fruit maar ook zuivelproducten aanbieden, recht van de boer.